vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Cannabis compound slows lung cancer in mice

See User information
Kul å se några bokstäver från dej Micro, jag håller med dej om det du säger läkande effekter och annat.
Novax samma där som åvan.

En liten kulinarisk sak kommer här för alla allätare vad det gäller att bli frisk utöka potentialen tänka klart och så vidare.

Jag är arbetslös. Går på aktivitetsstöd i ett projekt här i Malmö.
Inte vilket projekt som helst utan här har man faktiskt ett holistiskt seende på individen genom att vi får lära oss Qi Gong tillika avslappning, tanke kraft och annat smått och gott för att hantera tillvaron.

Efter ett tag där så började jag ifrågasätt det här med den mental träningen som bygger på ego-boosting.
Så jag sa till mej själv va med alla andra, blir det nått över till dom eller.

Den som frågar får svar, i det här fallet en liten 10 sidors pamflett i posten, där det stod "The Aloha Spirit" på framsidan.

Efter att ha läst den lilla "bibeln" har ett genombrott hänt.
Genom otroligt enkel metod,
andas i från toppen av ditt huvud
ut genom naveln
när du sen känner dej avslappnad
Föreställ dej att du är inkapslad i energi ( eller medvetandegör din egen aura) indigoblått är orgone färg ok
Skicka det sen till och inkapsla de eller det som du vill affirmera.

Vad som händer är att du gör en bypass operation, går förbi ditt ego med alla inkapslade "hangups" som vi har och blir en kanal för kraften, och därigenom blir vi ju renade och istället för "Service to self" blir det "Service to others".

Länk www.huna.org

Här finns en del intressant läsning även översatt på svenska.
Det hela bygger på Hawaiansk lära shamanism om man så vill, man ser faktiskt vissa synonymer i andra läror som Qi Gong tex,
Qi och sånt, livskraft = orgone, duscha sig i det e gött.

Så efter att ha praktiserat i 2 veckor nu kan jag säga att jag blivit mer fokuserad, glad, tankarna flödar etc etc
Bara fördelar hepp.

Jag har börjat översätta "bibeln" The Aloha Spirit, blir klar i veckan postar den sen.

Nu va väl det här en post som förmodligen hör hemma på ett annat ställe men nu är den här.

God Helg

Posted on: 2007/4/21 11:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

monitor wrote:
Kul å se några bokstäver från dej Micro, jag håller med dej om det du säger läkande effekter och annat.

En liten kulinarisk sak kommer här för alla allätare vad det gäller att bli frisk utöka potentialen tänka klart och så vidare.

Inte vilket projekt som helst utan här har man faktiskt ett holistiskt seende på individen genom att vi får lära oss Qi Gong tillika avslappning, tanke kraft och annat smått och gott för att hantera tillvaron.

Efter ett tag där så började jag ifrågasätt det här med den mental träningen som bygger på ego-boosting.

Den som frågar får svar, i det här fallet en liten 10 sidors pamflett i posten, där det stod "The Aloha Spirit" på framsidan.

ut genom naveln
Föreställ dej att du är inkapslad i energi ( eller medvetandegör din egen aura) indigoblått är orgone färg ok

Vad som händer är att du gör en bypass operation, går förbi ditt ego med alla inkapslade "hangups" som vi har och blir en kanal för kraften, och därigenom blir vi ju renade och istället för "Service to self" blir det "Service to others".

Länk www.huna.org

Det hela bygger på Hawaiansk lära shamanism om man så vill, man ser faktiskt vissa synonymer i andra läror som Qi Gong tex,

Så efter att ha praktiserat i 2 veckor nu kan jag säga att jag blivit mer fokuserad, glad, tankarna flödar etc etc
Bara fördelar hepp.

Jag har börjat översätta "bibeln" The Aloha Spirit, blir klar i veckan postar den sen.

Nu va väl det här en post som förmodligen hör hemma på ett annat ställe men nu är den här.

God Helg

Man ska se lite djupare än på ytan bara.

Jag har flera gånger fösrökt att säga vad gigong mm är. Du skriver:

""Det hela bygger på Hawaiansk lära shamanism om man så vill, man ser faktiskt vissa synonymer i andra läror som Qi Gong tex,
Qi och sånt, livskraft = orgone, duscha sig i det e gött.""

Läror är från samsara, illusionen. Nå, jag har ju skrivit i tidigare inlägg vad gigong är från början, vad dess syfte var etc. - varför vill du då göra det till vanligt mänskligt tänk om fitness, må bra och stärka hälsan? Har du inte läst, eller har du kanske glömt, vad gong innebär? Hur uppnår man hälsa - please, en anings sunt svar från någon som hittar en liten pollett i sin kanot.

Blanda inte in skrymt som shamangrejer med seriositet som sjukdomars orsaker, meningen med livet här mm.

Du kan posta miljoner metoder för avslappning etc, vad hjälper det - det är allt från vår tids sinnen, från botten av latrintunnan - det är inte till för att ta oss härifrån, och har självfallet inget som helst med att ge oss verklig hälsa att göra - har vissa fullständigt missat att att göra skillnad på yta och essens - vart tog andlig förståelse vägen?

Okey, kör ni med er avslappning.

Posted on: 2007/4/21 11:54

Edited by novax on 2007/4/21 12:20:32
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

bumblebee wrote:
Quote:
monitor:
Nog har man laddat ett lok, chillum joint o så men man vistte ju inte den healande effekten då.

Helt fel på alla punkter, det enda som händer är att du belönar dig själv tills dess att ruset lämnar kroppen.

Precis som en alkohol-, mat eller sexmissbrukare gör. Hur mycket du än stoppar in i ditt svarta hål av tomhet. Desto mer vill du ha!

Fyll det med nåt vettigt istället. Pröva en djupare kunskap om livets alla dimensioner så kommer du förstå att alla tillsatser är onödiga!

Vad är en ”djupare kunskap om livets alla dimensioner” Politik och pengar?
Vad är det vettiga? Är det vettigt att jobba 40 tim./veckan, för pengar?

Missbruk? Är pengar ett missbruk? Jag ser det som att vi missbrukar kroppen genom minst 40 tim/vecka på jobb, för att få pengar… Vem sätter ordet och betydelsen på missbruk, vad ska vi förhålla oss till när vi ser på ett missbruk,,,, Politik, en själv eller sin omgivning som vi lätt manipuleras av? Jag själv ser pengar och politik som ett missbruk av människan, kanske har jag helt fel i det…Kanske är det så att den rätta dimensionen föds ur lögner som en bra vägledning?

Är jag en missbrukare om jag röker 1 joint var 6:e vecka, är det min belöning? Är jag en missbrukare om jag använder pengar varje dag, eller är det mängden pengar som jag slösar? Vem ska då avgöra mängden av pengar som vore rimlig att använda varje dag, för att det inte ska betraktas som ett missbruk? Vilken utav klasserna, fattig, medel och rik ska avgöra den rätta definitionen av missbruk? Är det du? Är det du som har den rätta förståelsen av ordet missbruk. Tar du din verklighet och livsstil i fokus när du ser på andra och jämför dig själv med dem…?
Ska en nymfoman förhålla sig till din verklighet och dina behov som ”rätt”?
Ska en matkonsument förhålla sig till din verklighet av föda och näring?
Eller en arbetsnarkoman…?
Eller en politiker?

Jag trodde att en högre dimension bla handlade om förståelse, Förståelse av oss som människa, förståelse av våra känslor, som kärlek, sex, hat, förnekelse, ilska, sorg och acceptans ….Jag kan inte se en politisk vägledning till dessa känslor..

Förståelse av att människor agerar och lever hela tiden i en oändlig kedjereaktion som utlöser samtliga handlingar här på jorden…Vem sätter ordet och dimensionen på ”rätt och fel” när vi styrs av en redan händ händelse? Händelser som startar med behov… Odling och försäljning för mat på bordet, köp och försäljning, och slutligen köp och intag… Förståelse av hela kedjan.. Grönsaker, droger, bilar, kalsonger, krig, flyktingar mm…Behov av produkter och tillsatser….? Vem avgör om produkten är rätt eller fel? Vem säger att priset är den rätta på en produkt, vem tjänar på det, Bonden, affärsmannen eller konsumenten? Kanske alla? Vad är bondens behov, vad är affärsmannens och konsumentens behov? Finns det missbruk i ledet?

Förståelsen av kött och blod med elektriska impulser som tolkar allt i våran omgivning… Som skapar en verklighet som får oss att sätta det ena benet framför det andra, om vi vill ta oss framåt eller bakåt.. Om jag går in på att försöka förstå människans sanna natur och uppståndelse, så förlorar hela det ekonomiska och politiska spelet betydelse… Jag gillar att gå in på djupet som du själv sa… ”djupare kunskap om livets alla dimensioner” Därför kan jag inte söka sanningen i politiken… Den kan omöjligt ge mig en djupare dimension av livet…

För mig skapar politiken ett förhållandesätt till allt som inte handlar om livet, man förhåller sig till regler och bestämmelser som saknar betydelse för den djupare dimensionen av liv… Ett bedövningsmedel helt enkelt…

I mina ögon har politik skapats för att vi hela tiden skulle tro på jobb, löner, lån, räntor, bostäder som en verklighet, samtidigt så gör man politiken otroligt komplext och tråkigt så att vi inte ska engagera oss i det, utan bara vara medveten om det.. Ett enormt rum som bara skapar konflikter och negativa kedjereaktioner för mig. Kedjereaktioner som flyttar fokus från det verkliga livet av kött och blod som styrs av elektriska impulser…

Yeah… Far out dude… Roll another one…

You are fucking stupid, you fucking moron!!

Två olika reaktioner och sätt att se på det… Två olika förståelser baserad på erfarenheter och verklighetsuppfattning…Skapad av kedjereaktioner….Bra som dåliga… Rätt eller fel… vem avgör? Byråkrati, regler, politik, pengar, produkter, konsumtion…? Cannabis är iaf en naturlig produkt som inte är skapad av en människa som styrs av politik… De bara använder den som en inkomstkälla...
Kanske kan man förstå naturen bättre genom ett halsbloss av naturens egna produkt… eller inte… Jag tro iaf att den fick mig att inse och förstå verkligheten med den nuvarande ”vettiga” strukturen…

Alla tillsatser? Är alla tillsatser onödiga? Menar du tillsatser och produkter som näring, droger, medicin, pengar, bilar mm? Eller menar du bara tillsatserna inom kategorin, berusningsmedel, naturliga som kemiska?

Anonym
Quote:

monitor wrote:

ut genom naveln

Länk www.huna.org

Bara fördelar hepp.

God Helg

Det du beskriver påminner om ljus & energi -meditationer jag har stött på.. visualisera universums energi genom huvudchakrat.

Tack blir intressant att läsa "bibeln" sen.
Och den förtjänar väl en egen post

See User information
New Age - tror ni på sånt än, söker och dyker in i det i liv efter liv - det har ju sänkt er till att vara med här nu.

Släpp flum, qi- och besättande saker - frihet är att göra sig av med det som kommer in via sådant där - inte att man ska lyssna på deras röst.

Det finns ren idioti, där är den tidigare "mänskligheten".

Ljus och frid, puss och kram - kärlek med - energi och energi = bortkollrat så det visslar om det, tyvärr.

Vakna.

Posted on: 2007/4/21 17:21

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Det var en gong en gong-gong som bara ville prata falun gong

See User information
Quote:

EttHund wrote:
Det var en gong en gong-gong som bara ville prata falun gong

Som du skulle kunna ha potential till att enkelt kunna se... så är det inte det jag pratar om.

Du får tro det på som du tror är ditt "eget tänk", helt ok.

Många tror (det som tänker/tor i dom...) att det är människor på två ben...

Somliga vet och ser hur det är - det är långt ifrån så gosigt som det är på denna gif89-bild:
http://images.orfay.com/i/photos1/200 ... b83ac8d42a27bf0_small.gif

Resized Image

Faktum är att jag i stort säger som det är. Vad är problemet?

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Ugly Americans - eller newage-are

Resized Image

Take a look at these fools. Dan and Eleanor just returned from a trip to Mexico City, and while there took a trip to see the pyramids, which is where they encountered this group having some moaning, ecstatic, utterly creepy New Age style spiritual orgy experience on top of the Pyramid of the Sun. Aren’t you embarrassed for them? Aren't you ashamed for America? Looking at this picture makes me want to rip their still beating hearts out of their chests and kick their bodies down the temple stairs! And then cook up their thighs in a pot with tomatoes and peppers for a nice big feast. Yum.

All praise Huitzilopochtli!

Although there is lively scholarly debate on the subject, it looks like, due to periodic crop failures and a paucity of game and domestic animals, cannibalism was the primary source of protein of the Aztec diet, and their whole cosmology of bloodthirsty gods was set up to justify this. Atkins proponents will be vindicated to know that sacrificial victims were caged and fattened up on a high carbohydrate maize diet prior to sacrifice.

Dan and Eleanor reported that Mexico City has undergone a miraculous transformation and a bodyguard and oxygen mask are no longer needed. Supposedly the mayor hired Giuliani as a consultant to enact a New York style cleanup. That's wonderful, because I recently watched Man on Fire, the jaw droppingly violent movie of kidnapping, torture and corruption in Mexico City that made the hellhole Bogata look like a walk in the park in comparison. The best part of the movie was in the credits, though, which has a bewildering note from the producers of the film:

And thank you to Mexico City, a very special place.

Mexiko... aliens fokusplats. New Age-are är nu deras - rätt i gapet - övertagna och "är" deras röster - lite som Stockholmssyndromet - fast nu kanske oåterkalleligt förlorade - från egen fri vilja från början - så lost...

Posted on: 2007/4/21 20:17

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Inget illa menat det är bara på skoj

Mexico verkar fint dit ska jag åka snart!!

See User information
Quote:

EttHund wrote:
Inget illa menat det är bara på skoj

Mexico verkar fint dit ska jag åka snart!!

Ta med den bärbara och ge lite rapporter - hur ligger det till med de senaste medvetandehöjningarna där. Aliengurus senaste budskap... Är det mycket kram och kärlek - är allt frid och fröjd? mm .

Posted on: 2007/4/21 21:26

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Jag hade bland annat idag i denna tråd postat om hur mycket farligare bidis är än cigaretter. Vilken tomte var framme och deletade det? Någon som rullar sina rökcylindrar av vakenklistermärken, kanske?

Är det bara ok att promota bidis och rökgrejer som i videosarna med Grundaren, den vaknaste - men inte få posta hur extremt farliga just bidis är - vanliga cigaretter är som ingenting i jämförelse.

http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=994

Ska vi inte visa upp adminodrägligheterna offentligt och glatt?

2-3 gånger mer tjära, 3-7 gånger mer nikotin (om jag minns rätt), de som gör dom far illa, även om de inte röker, och de lever korta liv, de som röker ett par år som barn blir kortare än sina föräldrar. De är sprängfyllda med farliga och cancerogena ämnen.

Ni hade mage att posta videos med rökeri... usch på er. Ut och ställ er i snön en stund.

Här kan man läsa lite mer om bidis:

http://www.drgreene.com/qa/bidis-are-more-dangerous-cigarettes
Det är på flera sidor (3).

Resized Image

Resized Image

Vakna.

Posted on: 2010/12/26 14:21

See User information
Hahahaha

Posted on: 2010/12/26 19:45

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper