Vakencorner
|
Re: De moderna statsstödda Religionerna
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Man kan ju även välja att fösrt stämpla något som dåligt, eller inte förstå riktigt vad det är... såsom Maxwell i relation till religion. Hur han får till det med "...inte ifrågasättas", kan man verkligen undra över. Religion är ursprungligen det bästa som finns. Det handlar om varför vi är här, vad är en människa, vad är denna plats till för osv. Re = åter ... legion - de många/legionerna/tusenden... osv, jag är inte riktigt säker nu. De många återvänder/en väg för många... (kultiverar och vänder hem). Men en innebörd är ju utifrån vad religion var till för - det var en väg att rädda människor på, till olika paradis - genom att ge en kultiveringsväg. Att sedan människan och samhället går utför och religioner blir mycket annat, och tjänar många andra syften - det är en sak - men det förändrar inte vad religion ytterst är och handlar om. Att "...styra upp..." - också bra - det är bara så man kan undvika att ytterligare degenerera som person eller mer som kultur - all kultivering är att styra upp - släppa på det som inte är i enlighet med sin/kosmos sanna natur - släppa fasthållanden, höja sin nivå - styra upp sitt liv; tankar ord och handlingar.
Posted on: 2007/4/12 16:06
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag förstår ditt patos för moral och karaktärsbyggande kunskap och ditt motstånd emot den "nya tidens" tecken som avspeglar sig i samhället och medierna idag MEN ibland känns det som du har fastnat i ett spår som ofta bara upprepar det du skrivit spaltmeter om tidigare. Jag är ingen etymolog men efter att ha lyysnat på en mp3-fil med Maxwell där han går in på symbolers och ords ursprungliga betydelse så tyckte jag det var intressant att ta upp detta med den nya tidens av makten uppmuntrande av bara vissa former av tro/religion. Det tror jag du vet lika väl som jag att många Religioner är skapade av makthungriga grupper ända ifrån Babylons tid där man utgick ifrån universiella och eviga sanningar men att man manipulerade dessa sanningar med olika fiktioner som i t.ex den s.k. Kristendomen där man fått Kristna tro på att man i nattvarden måste "Äta Kristi kropp" och "Dricka hans blod" för att kunna vara mottagliga för Guds "heliga ande", samt att de Kristna fåtts indoktrinerade i tron på att "Jesus" skulla "ta på oss våra synder". Detta är ju befängt och strider emot skapelsens lagar samt dessutom bygger det på Sataniska offerritualer. Den s.k. Jesus egna undervisning i NT betrider ju både Syndaförlåtelsen och Nattvardens budskap med hans förkunnelse om att. "Så som du sår får du skörda" ( Karmalagen ) samt "Guds himmelrike finns inom eder" Att eviga sanningar yttrade av många visa män genom tiderna senare förvanskats av olka makthungriga imperiehärskare och prästerskap just för att styra människors tankar åt det håll de vill och på olika sätt få folket passiviserat, egoistiska och ovetande om betydelsen av reinkarnationen och Karmalagarna i sina liv finns det ju massvis med bevis på. Ovan listade exempel ifrån den s.k. Kristendomen är ju bara ett ett av många.
Posted on: 2007/4/12 16:37
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
jojo, visst. Förvanskning är en sak - men det gag säger/menar är vad som är ursprunligt och ursprunglig mening - inget som är kring våra futtiga årtusenden nu på slutet. Dessa årtusenden är också bar i sluttampen under mänsklighetsn långa historia. Mindre grupper, civilisationer eller kulturer har gått under under Devolution - men nu står vi inför något annat, större, som gäller hela kosmos. Religion är från början något som hör till att ge en Väg ut härifrån - annars skulle vi inte heller ha (fått) denna plats, denna scen. Andlighet/Vägar - tex inom taosistiska riktingar, olika buddavägar - är inte samma sak som religionen Buddism!!! - var upprätta vägar som getts av genuina Mästare. Man får absolut inte låta sig luras och generalisera här - och missa viktiga bitar. Hur mycket som vanligt folk, evil personer, maktmänniskor, aliens ofta! - lagt in och tagit över vägar - använt andra vägars/religioners namn osv, förändar inte faktum, Bennybear - religioner var från början en mycket bra sak - det är att inte fösrtå en "godhet" som låg bakom att vissa tag på sig de svårigheter och kom hit till detta fängelse - gick ned i skite, för att kanske själva fastna här... - och erbjuda räddning till de som kanske hör till "deras plats" i kosmos - det är väldigt barmhärtigt och stort. Men detta är kanske inget som många tänkt närmare på, och då inte heller förstår...
Posted on: 2007/4/12 16:50
|
|||
|
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Som sagt novax. Du har skrivit om detta hundra ggr. tidigare. Jag förstår mycket väl vad du menar, MEN religion är vad jag vet ett ganska nytt påfund. Jag har aldrig hört eller läst om att Gautama Buddha, Konfucius eller Lao Tzu använda ordet religion för att beskriva sina visdomsord och undervisning. Religioner är ju maktmänniskors sätt att konformera och förvanska eviga värden för sina egna syftens skull. Ett sätt att förvrida folkets tankar emot passivitet och ansvarslöshet( Jesus tar på sig våra synder ) och egoism. Även den s.k Jesus pratade ju aldrig om att han ville att hans undervisning skulle ge upphov till en Religion. Studerar man hans uttalanden så går det ju ut på att "Himmelriket finns inom eder", "Det jag har gjort kommer Ni också att göra". "Sanningen skall göra er fria..." och "Fråga och ni skall få svar...." Detta visar ju på att han uppmuntrade till ifrågasättande, kunskapssökande samt lyssnade inåt till sin intuition.
Posted on: 2007/4/12 17:03
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
"Religioner är ju maktmänniskors sätt..." jag har förklarat vad jag menar kring det där. Man ska inte utifrån olika syften göra det för lätt för sig, det kan bli väldigt fel. Saker och ting har ofta väldigt avlägset förflutet - det kan ha sin härkomst/rot på en annan nivå, eller utanför samsara, utanför vår planet. Här är en karantän... vad som vissa då sedan säger är religon, hur ordet ska ses på, tolkas osv - är kanske inte hela sanningen... även om människor startar religioner, kanske efter att någon upplyst/mästare varit här och väglett och gett principer för kultivering - så färändar det inte religions yttersta syfte. Dock är ju inget religion bara för att vissa kallar det för religion, för att det är gammalt eller har många följelslagare. Det finns genuina religioner långt tillbaka - men det är ganska kopmplext... det där med tid och rum, förändingar i det - vad är fysiskt eller inte - fysiskt nu... vad var fysiskt förr - vilka "figurer" var "här" - och vad var då "här" förr - det finns mycket där som vi idag inte kan greppa - och det är inte bara så enkelt att den där bibliske Jesus inte funnits. Var kom vissa nycklar ifrån som finns i de gamla texterna. Du skriver vissa saker - vad stod det från början - hur har det förändrats - hur var de människors sinnen som då hade dessa texter - för vilka skrevs det - man kan tex inte bara se på orde kropp som kropp, och säga att det är befängt. Det är en stor skillnad på att det finns texter för de som är i en slags andlig skola, med vägledning - till att dessa texter under senare tid förändras utifrån oilka syften, och ges ut som en bok till vanligt folk - dåärdet ingen religion längre - utan är just det som du är inne på - och det verkar då väldigt dåligt och "sjukt" - men det finns ett större sammanhang uppåt och bakåt kring detta. Det med Jesus som botade den blinde mannen... det har jag tagit upp någon gång - fundering???
Posted on: 2007/4/12 17:25
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vilka religioner anser du bygger på universiella sanningar som är oförvanskade och ej feltolkade?
Om du studerar historien ifrån Babylon, Faraoernas tid till idag så är det ju tydligt hur olika härskare har använt Prästerskapet för att förvanska ursprungliga sanningar. Detta har då blivit Religioner. Var hittar du Buddha, Konfius, Lao Tzu eller "Jesus" prata om att de velat att en Religion skulle skapas i deras namn? De flesta visdomsmästare vad jag kan se har varit ointresserade av sin egen person utan har varit helt inriktade på sin undervisning och vilja att vägleda. Ett tips är att studera dessa fantastiska böcker för att räta ut många frågetecken angående meningen med skapelsen samt dess uppbyggnad och principer: http://www.phoenixarchives.com/Journals/Published/027.pdf http://www.phoenixarchives.com/Journals/Published/032.pdf http://www.phoenixarchives.com/Journals/Published/033.pdf http://www.phoenixarchives.com/Journals/Published/035.pdf http://www.phoenixarchives.com/Journals/Published/036.pdf http://www.phoenixarchives.com/Journals/Published/037.pdf
Posted on: 2007/4/12 17:43
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vissa som är här på "uppdrag" säger inget om att skapa religioner, de är bara här och och tar hand om vägledning/höjning/räddning av en del personer - det är inte utanför karma/ödesförbindelse. De kan ju även finnas på ett annat plan. När de inte är här då börjar det att förstöras, vägen förstörs - för att andra lägger in olika saker från illusionen, egna sinnen, olika tolkningar och tillägg, osv - dår är vägen borta. Men det kan ändå tjäna som en slags skola, där människor just "styrs upp", för att de själva vill det. Då kan det medföra att människor har det besvärligt i kultiveringsmiljöer... inte ge till sina begär - inge fri sex - det äratt skala av sig det som inte är ens eget - det har gjort att många inte gått under utan är med här idag - idag är vad allt det förflutna varit till för - för det är denna tid som är slutdharmatiden eller många andra namn - du vill inte att jag upprepar.Många kultiveringsvägar är helt okända för gemene man. Jag bryr mig personligen inte om väsens kanaliseringsgrejer - jag vill inte ha det. Syftet är inte gott.
Posted on: 2007/4/12 18:02
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag kan förstå din aversion mot "kanaliseringar" MEN man ska inte döma VEM som säger nåt utan att ha lyssnat på VAD han/hon har att säga. Detta är ett typiskt drag hos människor att vi blivit så troende inför s.k. auktoriterer och s.k. experter. Ofta är det dessa som jag kallar dem Fackidioter som är de mest indoktrinerade eftersom de så har "snöat in på " ett visst ämne så kan de ofta inte se helheten och hur saker och ting "hänger i hop." En alkoholist kan ofta komma med djupa filosofiska sanningar som är mer verklighetsanknutna än vad nånsin en expert kan komma dragandes med. Läs och fundera på de texter jag har tipsat om INNAN du dömer ut dem för att "Vara berättat från besättande väsen" el. dyl. OM det nu finns mörka demoniska väsen så finns så det klart goda sådana också. Om man nu kallar de för "Änglar" eller annat är oväsentligt. Det viktiga är att se VILKET budskap de har att komma med. "By their fruits Ye shall know them" som en vis man sade.
Posted on: 2007/4/13 14:33
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Även om jag inte läst där så vet jag vad det är om, och jag har koll på det där genom många vägar sedan förr. Ashtar Command, Sananda etc... det är New Age! Månag har hållt på att kanalisera massa grejer under många år kring det där - och många gjorde pengar på deras böcker och kurser mm mm. Deskulle ha kommit för länge sedan och gjort undsättningar... jag har tagit upp om det förr på inlägg - Anders B Johansson, med Sirianernas diplomatpass för 10 000 - då vet jag att en person som det mycket kretsade kring, som jag skrivit om var Sheldan Nidle, sök på nätet, hans böcker lästes här, han var här, och jag har träffat honom... - han skulle ha sig en plats -Stjärnsund mailade till honom och sa han kunde komma hit... sedan kom aldrig undsättningen... hans syster tog över affärerna... en sajt är nog kvar. Själv fick han det nog bra på Hawaii... Di Leva... Ashtar Command... det är inget "bra" - lyssna nu här... INGA högre upprätta gudar säger något till oss, det finns inget sådant att de låter vanligt folk bli skribenter för dem. Det är inte så att man kan gå in på tex Vattumannen och säga att de därböckerna är bra, de där är dåliga, eller något. Då skulle det vara upp till vårt omdöme... och människor skulle tycka olka - det är så det är ju... för att allt är dåligt - det har inget med Sanning att göra. Hela kosmos är under Devolution, och det är BARA det som hör till vår egen nivå som är här - då alltså allt det där som har massa namn, aliens, demoner, änglar, gudar mm. Vissa av aliens lurar oss kanske inte, eller har dåliga medvetna syften, de kan tex tro/veta att de har karmatiska kopplingar till oss- vilket de har - aliens är ju som jag sagt de som tidigare klarat sig eller flytt vid undergångar/katastrofer här - så vissa av dem anser att de har ett ansvar att "göra något" - för de ser att denna plats kommer att gå igenom något - det som tex Nidle och andra skrivit böcker om, och kallat för The Galactic Beam -men det är helt nödvändigt att fatta att de därute inte kan se sanningen, de är också låga och inom Devolution, och avviker mer och mer. Även de som vi kallar gudar faller nedåt och är inte längre upprätta. Det so detta tidsrum ska gå igenom kan inget väsen i det kosmos som ska gå igenom det veta om direkt - för det görs utifrån. Det hör kan man säga till framtiden, det nya kosmos, eller det gamla upprättade kosmos. De som dribblar så med oss är låga saker, och är de som bromsar och går emot det som kosmos går igenom - de som ännu inte förstått, eller gett upp - det är det gamla kosmos gudar - som följer det gamla kosmos principer. Det spelar ingen roll vad det står i böckerna, det går att döma ut dom bara för att de finns, desas böcker som är beten från andra. De är ockås färgade av de som är "kanalerna" - det är inget som alls vägleder oss ut - ger ingen plats för räddning, ingen väg. Många av dem är dessutom bara ute efter att ta över våra kroppar - det är det som pågår för fullt. Edit: http://en.wikipedia.org/wiki/Sananda_Maitreya_%28disambiguation%29
Posted on: 2007/4/13 19:57
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
VAD vet du om det? Är du Gud eller? Om DU sätter begränsningar på vad Gud kan eller inte kan göra, VAD säger det om ditt förhållande till din Skapare? Du är inte lite trångsynt ibland novax. Som sagt LÄS vad böckerna har att säga INNAN du dömer. PÅ vilket sätt har du fåtts att tro att HELA kosmos är under Devolution? I så fall skulle ju skapelsen gå "baklänges" och vara ett misstag ifrån skaparens sida. Quote: Vissa av aliens lurar oss kanske inte, eller har dåliga medvetna syften, de kan tex tro/veta att de har karmatiska kopplingar till oss- vilket de har - aliens är ju som jag sagt de som tidigare klarat sig eller flytt vid undergångar/katastrofer här - så vissa av dem anser att de har ett ansvar att "göra något" - för de ser att denna plats kommer att gå igenom något - det som tex Nidle och andra skrivit böcker om, och kallat för The Galactic Beam -men det är helt nödvändigt att fatta att de därute inte kan se sanningen, de är också låga och inom Devolution, och avviker mer och mer. Även de som vi kallar gudar faller nedåt och är inte längre upprätta. Det som detta tidsrum ska gå igenom kan inget väsen i det kosmos som ska gå igenom det veta om direkt - för det görs utifrån. Det hör kan man säga till framtiden, det nya kosmos, eller det gamla upprättade kosmos. Vad vet du om Gudarna är i devolution/Fall. Har du studerat Gudarna och deras kunskaper och gärningar? Det vore intressant att få en redogörelse ifrån dig HUR och på vilket sätt Gudarna har fallit. Att få en redogörelse om deras historia vore ju en världssensation! Quote:
OM det vore på det sättet du beskriver så vore ju vår situation hopplös och meningslös här på jorden om INGA "som gått före oss" i utvecklingen ( Och kom nu inte med ditt evighetsmantra om att det inte finns nån utveckling utan att det bara handlar om att hitta tillbaka till vårat Gudomliga tillstånd ) kunde vägleda oss människor på olika sätt som genom svar på böner, intuition, inspiration och instinkt. Studerar du människan så kan du se sådana principer i praktiken när föräldrar ( Förhoppningsvis ) på olika sätt försöker svara på och efter sin egen förmåga vägleda sina barn i livet och ge de kunskap. Att de människor med större kunskap och visdom på olika sätt försöker vägleda "sina yngre bröder" att hitta sann kunskap och visdom är ju själva meningen med skapelsen, att skaffa sig erfarenheter som i sin tur ger dig större perspektivmedvetenhet och insikt. Annars hade vi antagligen inte varit här OM vi hade varit fullärda. OM du hade varit fullärd novax som du verkar göra sken av så hade inte du heller varit här. Din arrogans och och skenhelighet gör det bara svårare för dig själv och visar på din egen okunnighet om vikten av att studera ALLT man kommer över INNAN man dömer OCH lyssna på buskapet. Gör man inte det så gör du dig själv skyldig till att bryta emot en del av skapelsens lagar och du blir då i egen hög person själv en del i "fallet" eller Devolutionen som du brukar mässa om.
Posted on: 2007/4/13 23:51
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Kanske kan sammanfattas med en omskrivning av moderaternas gamla stulna uttryck:
Frihet under ansvar! Jag tyckte alltid illa om det uttrycket bara för att det var så förknippat med överklassen och deras slemmiga förtryck av alla som var svagare än deras bankkonton. Men egentligen är det ett himla bra ordspråk. Tänker närmast på dagens kaos där frihet att bestämma över samhällets lagar ofta hamnar i händerna på den som är minst kunnig. Ta som exempel att elever har mer att säga till om när det gäller inlärning och ordning i skolan. Vem förlorar på att lärare är rättslösa och vem vinner på att ungar inte kan bli tillrättavisade när de gör fel? Måste tillägga att jag egentligen inte tror att det går att lära majoriteten av människoflocken universiell kärlekskunskap med hjälp av de falska profeter som utger sig att vara goda ledare men som egentligen bara är sjuka psykopater! Vi vet ju att de ledare som styrt människorna under årtusenden haft onda och naturvidriga mål i sikte när de genom maktmissbruk förslavat homo sapiens. Det vi alla känner till men få pratar om öppet: Makt och profithunger! De som fostrat barn till kärleksfulla omtänksamma medborgare i universum vet att svaret istället är: Empati och guidning till kunskap Först då kan vi frigöra oss eller kort sagt: Truth shall set you free
Posted on: 2007/4/14 6:24
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
"Hur han får till det med "...inte ifrågasättas", kan man verkligen undra över. Religion är ursprungligen det bästa som finns. Det handlar om varför vi är här, vad är en människa, vad är denna plats till för osv. Re = åter ... legion - de många/legionerna/tusenden... osv, jag är inte riktigt säker nu."
Religion handlar om att återigen (re) sätta folk i dualismens mångfaldiga (legion) grepp vilket är de största av ondskans låga taktiker. Religion når ingenstans. De som vill nå sanning behöver bruka religionens grundläggande praktik (som inte är religion men esoterik) och komma fram till sin egen sanning. Universum faller från sina Källa vilket resulterar i Livets Träd/förgreningen, det är ett fåtal som simmar motströms och försöker ta sig tillbaka, så mycket är sant av vad Novax påstår. Tänk och känn själv är dock det viktigaste budskapet som saknas.
Posted on: 2009/10/24 22:49
|
|||
|
Säll är den,
som för sig äger lovord och förstånd uti livet, ty onda anslag man ofta rönt alstras ur andras bröst. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
OT
Har ni nånsin funderat på vilka dessa "aliens" är ? Skulle ni bli förvånade om jag säger att den vita "människan" är aliens ? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Truthprevail, jag skulle inte ens bli förvånad om du eller jag är en alien
![]()
Posted on: 2009/11/4 12:17
|
|||
|
Säll är den,
som för sig äger lovord och förstånd uti livet, ty onda anslag man ofta rönt alstras ur andras bröst. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login