vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Dagens Tanke.
Tänk om vi skulle få humanpsykologi som den viktigaste grundläran i skolan?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Dagens Tanke.

See User information
Quote:

Dubbelmoral wrote:

Vad menar du

Sataniske verdier
Satanismen har enkelte grunnverdier som reflekterer dens syn på eksistensen og menneskedyret. Disse verdiene kan oppsummeres som produktivitet, stolthet, refleksjon, nytelse og ansvarlighet. Historie og myter, så å ikke gjøre det beste utav livet vil være en fornektelse som du og bare du taper på.

Historie og myter

Satanismen som organisert religion er et nyreligiøst fenomen og ble ikke formelt erklært som en klart definert religion før Anton Szandor LaVey i 1966 grunnla The Church of Satan og 3 år senere utgav The Satanic Bible. Satanismen har opphav i California-basert motkultur, okkultisme, humanpsykologi, vestlig individualisme og religionskritikk.

Nu är vi inte ens människor längre... och då är det inte ens meningen att vi ska vara här som människor, utan det är bara en form som är lägst i Devolutionen.

Humanism och allt omkring såsom humanpsykologi är ett tidens tecken, då det sista som var sant mänskligt, med andlig föståelse om bland annat ens härkomst "ovanifrån", skiftas äver till alien/demoniskt - tack vare och genom tänk som darwinism, humanism och ateism.

Posted on: 2007/3/10 18:32
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

novax wrote:
Quote:

Dubbelmoral wrote:

Vad menar du

Sataniske verdier
Satanismen har enkelte grunnverdier som reflekterer dens syn på eksistensen og menneskedyret. Disse verdiene kan oppsummeres som produktivitet, stolthet, refleksjon, nytelse og ansvarlighet. Historie og myter, så å ikke gjøre det beste utav livet vil være en fornektelse som du og bare du taper på.

Historie og myter

Satanismen som organisert religion er et nyreligiøst fenomen og ble ikke formelt erklært som en klart definert religion før Anton Szandor LaVey i 1966 grunnla The Church of Satan og 3 år senere utgav The Satanic Bible. Satanismen har opphav i California-basert motkultur, okkultisme, humanpsykologi, vestlig individualisme og religionskritikk.

Nu är vi inte ens människor längre... och då är det inte ens meningen att vi ska vara här som människor, utan det är bara en form som är lägst i Devolutionen.

Humanism och allt omkring såsom humanpsykologi är ett tidens tecken, då det sista som var sant mänskligt, med andlig föståelse om bland annat ens härkomst "ovanifrån", skiftas äver till alien/demoniskt - tack vare och genom tänk som darwinism, humanism och ateism.

Jag menar främst hur vi beter oss som människor, olika beteendemönster, som reaktion, hat, kärlek och sinnesintryck mm. Men jag ville främst att tråden skulle handla om tankar inom alla möjliga områden. Alla har vi tankar om saker som en del betraktar som självklara, för en del kan samma tanke vara helt tvärt om. Jag kan slå vad om att alla här har stirrat på månen och funderat på vart den kommer ifrån och hur den uppstod, Där finns flera teorier om det, så vilken ska man tro på, när man inte kan undersöka det själv? Jag förlitade mig på skolan och ifrågasatte inte teorin, fast den lät obegriplig. Jag kan inte greppa krafterna och förstå krafterna av samspelet av månen och jorden. Om det är självklart varför inte skapa en modell av det här och nu? Återskapa en perfekt symetrisk kraft som både samspelar och motarbetar varandra på en och samma gång.

Är det självklart hur en människa fungerar? Vårat signalsystem kan uppfattas som ganska förbluffande och helt fantastiskt? Jag har iaf inte fått några självklara svar på hur vårat signalsystem fungerar, mer än att den fungerar och att det egentligen går otroligt fort, på en millisekund kan vi avgöra, produkt, konsistens, historia och bakgrund genom att smaka på en frukt med förbundna ögon. Vad är det som utlöser alla våra känslor och intryck. Hur kunde det bli så komplext?

Är evolutionen självklar? Jag har iaf svårt att greppa tidsrymden av miljontals år som i sintur gör det svårt att accepterar teorierna. Jag kan inte ens förstå storleken av ex: 15 miljoner kilometer bort? eller flera ljus år bort, det är för mig utanför mitt förstånd att kunna greppa det, visst kan jag förstå att ett tal är ett tal. men vad innebär det i fysisk bemärkning. Någon kan förklara att ett ljusår är 300.000 km/h eller nått, men hur ska man förstå hastigheten när man aldrig har färdats så fort? Är det för djupt och flumigt? Kanske är jag ensam om dessa frågor?

vad har musikaliska toner och vibrationer för inverkan på våra liv? Tänk om vi är uppbyggda av vibrationer, jordens vibrationer skapar berg och dalar. Universum sägs bestå av vibrationer? Toner består av vibrationer, och visst reagerar vi på dessa vibrationer, ganska kraftigt,. Själv har jag ibland varit ledsen men det kan på en millisekund förbrytas till glädje och upprymdhet när man hör en speciell låt.

Jag får bara känslan av att vi har blivit lärda till att ta livet, solsystemet och universum som vilken naturlig sak som helst. Om solsystemet är så självklart, så borde vi kunna återskapa gravitation och antigravitation här och nu? Universum bestå av mycket energi som är självgående, om det är självklart så borde vi kanske redan ha fri energi? Vad är orienterings punkten i solsystemet/universum, vad är upp och ner där ute?

Om man drar fingret över ett bord och får en lite smula under fingret som knappt är synligt för ögat, så går den signalen an känslan till hjärnan och registreras och tolkas på en och samma gång. Där finns tusentals saker som jag tar för givet som egentligen förtjänar större uppmärksamhet och förståelse av, För mig är människan unik och helt fantastisk. Där finns för mig tusentals obesvarade frågor som jag vill veta mer om.

Lägger man ner mer tid och energi på att utbilda oss till arbetare, än att förbruka mer energi och lärdom om oss själva som människor. Jag vill bara tro att det skulle skapa mer förståelse och harmoni hos oss alla, om vi lärde oss mer om oss själva.

Jag tror att våra tankar om icke självklara saker kan få oss att förstå, kanske känna igen oss mer hos andra människor mm.

Tyckte bara det hade varit trevligt med en sådan tråd. För visst har vi alla stött på känslan av att inte våga fråga om ”självklara” saker, risken för att bli betraktad som annorlunda finns ofta närvarande. Varför ska man ödsla tid på saker som redan fungerar kan en del tycka, men för mig är det ganska intressant att förstå dem djupare. Det kanske är så man skulle lära sig att ifrågasätta mer saker i samhället.

Humanpsykologi kanske var fel uttryck. Hoppas ovanstående ger en bättre beskrivning än den första. En tråd om tankar kan bli ganska givande och positiv med inslag av humor. Jag tror att andras tankar kan väcka saker hos en själv som man inte har tänkt på tidigare.

Lite för djupt kanske? Jag förstår om ingen vill fördjupa sig. LOL.
Trevlig helg.

See User information
En vild och skrämmande teori,

Vi säger att allt deras skit stämmer, att hela skiten
ska ner 2012 som flesta teoretiker har kommit fram till.
Och många nämner om hur vida ett stort indragande av
ett land in i det som kommer bli den så kallade slutet
på den fria människans liv eller början på ett 3dje
världskrig.

Satt och bollade lite med vänner om detta och plötsligt
slog mig en ganska annorlunda syn på det hela hur det
hela skulle se ut 2012.

Kom att tänka på detta infokrig som pågår och hur
dom (eliten) gärna visar öppet sina "misstag" dom gör och hur
folk bara accepterar allt, men folket vet att allt är
fel på många sätt men dom ignorerar det bara.
Så börjar folk som bryr sig att få mer och mer folk att
vakna och säga ifrån.
Med tiden så börjar det här vakna
folket visa sig i stora massor, där dom vill föra
fram saker i ljuset och ta ner etablisemanget eller
allt dåliga med det, men innan den stora hela massan
hinner vakna då har dom som vaknat plötsligt blivit en
stor terrorist grupp som ska skjutas och bombas.

Tror det skulle se ut nåt sånt här om detta hade
skett istället. Det här vakna folket skulle anordna
ett globalt eller i alla fall väldigt stora demonstrationer
i alla länder.
Miljontals människor skulle delta i varje
land,då plötsligt skulle det smälla som in utav helvete
överallt och dödas en massa demonstranter.
Om inte dom flesta av dessa demonstranter, och bilden
som skulle läggas upp skulle vara den att det var
"terrorister".
Bara för att skrämma dom som finns kvar och inte vaknat än
till att acceptera beskyddet av eliten därav globalt
patriotism av något slag.
Sen skulle antagligen länder få nån sorts ursäkt att
skylla på varandra och sen på något sätt dras allt in
i ett 3dje världskrig.

Tanken är skrämmande.

Kom att tänka på Runningman, intro scenen där Arnie
försöker undvika att civila ska bli beskjutna, men
så får han på käften sen vet vi ju som filmen berättar
om vad som händer.

Bra tråd för att skriva av lite tankar man kan ha
kring allt som händer eller kommer att hända.

Respect

Posted on: 2007/3/11 8:25

See User information
Jag skulle ordinera ut, meditation, NVC, samt rellations/sexualkunsap med andlig anknytning.

Lära ut vad tankar är, vad känslor är, vad behov är och vad strategier är.

Förstår begreppet ego mm.

Det borde börja i lågstadiet.

Men kan ha massa annan undervisning också om det käns för enkelspårigt. Så kan ungarna välja själva vad dom vill tro på.

Posted on: 2007/3/11 8:32
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Som jag sagt tidigare det skall börjas och böjas i tid!

Det skulle krävas en licens på att man var en stabil och känslomässigt mogen som vuxen innan man tillåts att fortplanta sig!

Men då har jag med denna fras helt uteslutit karma och andra tankar om att det finns en större mening med livets umbäranden. Jag har också uteslutit de unga/gamla som redan tidigt i livet vet vilken väg de skall ta under denna resa. De med minnen från tidigare resor och en högre kunskap än de flesta av oss.

Det är ju möjligt att en del människor i slutet av sina resor når ett Shangri-La scenario men kort och koncist just nu önskar jag att man slapp se så många barn hamna snett och lida i onödan på grund av värdelösa vägledare! Bullshitters och folk utan minsta vilja att gå utanför sina egna programmeringar.

Likt den nordamerikanska urbefolkningen "indianernas teorier och högre kunskaper" så byggs allt i livet på cirkelformade rörelser. Med denna tanke så förstår man tydligare varför inlärda sociala beteenden är det svåraste man kan ändra på och varför de barn som lyckas bryta ondskans och ignoransens cirklar borde hjälteförklaras.

See User information
Systemet idag av ungar.

När barn är runt 5-6 år börjar dagis, om dom inte varit
hos dagmamma innan, men visst valet är fritt om man ska
skicka ungen till ett dagis eller ej, men dom flesta gör
det för så ska det vara. På dagis lär dom sig mitt och ditt.
Vissa barn lär sig att dom får uppmärksamhet av att
vara duktiga, och vissa får respons av att vara högljudda,
därav nån form av kontakt.
Denna kontakten till bekräftelse tas bort när man börjar
skolsystemet i och med ingen har tid för bara dig.

Sen kommer egoismen in i skolsystemet som sakta
byggs upp genom att du får veta att om du inte gör
bra ifrån dig och inte får dina betyg rätt så är du en
dålig person, lägre klass, bara du kan va duktig ensam
om dina betyg är bra, du kan absolut inte få betyg igenom
samarbete,

Sen slutar man skolan vissa pluggar vidare vissa kanske
väljer att resa. Men som dom flesta som skaffar jobb kommer
den stora materialismen in i och med man får massor med
papper=(pengar) och man har ju lärt sig igenom skolsystemet
att det är guld värt allt detta papper.

Respect

Posted on: 2007/3/11 8:59

See User information
Det är lätt att se vad ens uppväxt i 3 generations samhället bidragit med, att ha sluppit dagis, att med familjens älste (morfar) vandrat i skog och mark och stannat upp för att titta på myrornas vandringsstigar bara för att få det förklarat för sig att man trampar inte på dom små, man tar ett kliv över dem för att inte störa dem i sitt dagliga arbete.

De dagliga turerna i skogen med en man som bara med sin närvaro skänkte en nyanserad syn på liv och levandet, bidrog till att skogarnas visdom kunde nå en liten människa som fick lära sig att man ska inte vissla i skogen för att det finns fåglar som signalerar med visslingar och de kan i så fall få fel signaler, berättelser om en tid då handelsflottan var segelfartyg, arbetarnas kamp om bättre arbetsförhållanden och bostäder när det var vanligt att man stod med mössan i hand och bockade för patron, syndikalisternas ovilja att knytas till något politiskt parti, strejker och lockouter.

Denna dagliga kontakt i 3-generationssamhället sätter med all säkerhet sina spår och naturligtvis sätter frånvaron från detta också sina spår, så jag kan nog säga att uppväxten i älgarnas och lingonens rike är ett privilegium få förunnat, men jag har haft den turen om nu tur har med detta att göra.

Posted on: 2007/3/11 9:27
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Dubbelmoral:

Det är en bra idè och skulle ge nytt hopp för vaken..
väldigt bra skrivet förövrigt! maila micro!

Posted on: 2007/3/11 12:36

See User information
Quote:

Dubbelmoral wrote:

Jag menar främst hur vi beter oss som människor, olika beteendemönster, som reaktion, hat, kärlek och sinnesintryck mm. Men jag ville främst att tråden skulle handla om tankar inom alla möjliga områden. Alla har vi tankar om saker som en del betraktar som självklara, för en del kan samma tanke vara helt tvärt om. Jag kan slå vad om att alla här har stirrat på månen och funderat på vart den kommer ifrån och hur den uppstod, Där finns flera teorier om det, så vilken ska man tro på, när man inte kan undersöka det själv? Jag förlitade mig på skolan och ifrågasatte inte teorin, fast den lät obegriplig. Jag kan inte greppa krafterna och förstå krafterna av samspelet av månen och jorden. Om det är självklart varför inte skapa en modell av det här och nu? Återskapa en perfekt symetrisk kraft som både samspelar och motarbetar varandra på en och samma gång.

Är det självklart hur en människa fungerar? Vårat signalsystem kan uppfattas som ganska förbluffande och helt fantastiskt? Jag har iaf inte fått några självklara svar på hur vårat signalsystem fungerar, mer än att den fungerar och att det egentligen går otroligt fort, på en millisekund kan vi avgöra, produkt, konsistens, historia och bakgrund genom att smaka på en frukt med förbundna ögon. Vad är det som utlöser alla våra känslor och intryck. Hur kunde det bli så komplext?

Är evolutionen självklar? Jag har iaf svårt att greppa tidsrymden av miljontals år som i sintur gör det svårt att accepterar teorierna. Jag kan inte ens förstå storleken av ex: 15 miljoner kilometer bort? eller flera ljus år bort, det är för mig utanför mitt förstånd att kunna greppa det, visst kan jag förstå att ett tal är ett tal. men vad innebär det i fysisk bemärkning. Någon kan förklara att ett ljusår är 300.000 km/h eller nått, men hur ska man förstå hastigheten när man aldrig har färdats så fort? Är det för djupt och flumigt? Kanske är jag ensam om dessa frågor?

vad har musikaliska toner och vibrationer för inverkan på våra liv? Tänk om vi är uppbyggda av vibrationer, jordens vibrationer skapar berg och dalar. Universum sägs bestå av vibrationer? Toner består av vibrationer, och visst reagerar vi på dessa vibrationer, ganska kraftigt,. Själv har jag ibland varit ledsen men det kan på en millisekund förbrytas till glädje och upprymdhet när man hör en speciell låt.

Jag får bara känslan av att vi har blivit lärda till att ta livet, solsystemet och universum som vilken naturlig sak som helst. Om solsystemet är så självklart, så borde vi kunna återskapa gravitation och antigravitation här och nu? Universum bestå av mycket energi som är självgående, om det är självklart så borde vi kanske redan ha fri energi? Vad är orienterings punkten i solsystemet/universum, vad är upp och ner där ute?

Om man drar fingret över ett bord och får en lite smula under fingret som knappt är synligt för ögat, så går den signalen an känslan till hjärnan och registreras och tolkas på en och samma gång. Där finns tusentals saker som jag tar för givet som egentligen förtjänar större uppmärksamhet och förståelse av, För mig är människan unik och helt fantastisk. Där finns för mig tusentals obesvarade frågor som jag vill veta mer om.

Lägger man ner mer tid och energi på att utbilda oss till arbetare, än att förbruka mer energi och lärdom om oss själva som människor. Jag vill bara tro att det skulle skapa mer förståelse och harmoni hos oss alla, om vi lärde oss mer om oss själva.

Jag tror att våra tankar om icke självklara saker kan få oss att förstå, kanske känna igen oss mer hos andra människor mm.

Tyckte bara det hade varit trevligt med en sådan tråd. För visst har vi alla stött på känslan av att inte våga fråga om ”självklara” saker, risken för att bli betraktad som annorlunda finns ofta närvarande. Varför ska man ödsla tid på saker som redan fungerar kan en del tycka, men för mig är det ganska intressant att förstå dem djupare. Det kanske är så man skulle lära sig att ifrågasätta mer saker i samhället.

Humanpsykologi kanske var fel uttryck. Hoppas ovanstående ger en bättre beskrivning än den första. En tråd om tankar kan bli ganska givande och positiv med inslag av humor. Jag tror att andras tankar kan väcka saker hos en själv som man inte har tänkt på tidigare.

Lite för djupt kanske? Jag förstår om ingen vill fördjupa sig. LOL.
Trevlig helg.

Ett befriande skönt exempel på ett intelligent inlägg Dubbelmoral.

Posted on: 2007/3/11 13:05
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Kul att ni tycker om tråden. Ska erkänna att jag tvekade ett tag om jag skulle posta texten, rädslan av en bild som flummig och meningslös kröp in på mig.
Blev glad av att en del redan har skrivit av sig om sina egna tankar. Och att en del tycker att tråden var en bra idé. Tack…

Anonym
Quote:
Capsolito:
När barn är runt 5-6 år börjar dagis

Barn börjar på dagis mycket tidigare. I småbarnsgrupperna finns det ungar från 12 månader d.v.s. ettårsåldern.

Vad fick du 5-6 år ifrån?

See User information
Quote:

jaxtone wrote:
Quote:
Capsolito:
När barn är runt 5-6 år börjar dagis

Barn börjar på dagis mycket tidigare. I småbarnsgrupperna finns det ungar från 12 månader d.v.s. ettårsåldern.

Vad fick du 5-6 år ifrån?

Jag måste beklaga mig :)

http://www.svd.se/images/ettan2006/060418/barniskuggan.pdf

Från länken ovan

Brättelsen om Petra, 4 år.
Finns på sidan 9.

Jag vet inte vad jag ska säga om fantasier
men jag tycker synd om Petra som bara vill
vara med sin mamma. istället förs dom till
såna här sjuka ställen. Fin metod att låta
Petra komma in i gänget när det är 10 min kvar,
så att alla andra har hunnit tappa intresse för
varandra, och redan lärt känna varandra och så sätter
dom henne framför dom andra barnen alla dom måste
tittat på enbart henne i och me dom vill väll
lära känna den här personen, precis som ett
schema att trycka ner denna stakars Petra och känna
sig maktlös i stort sätt, men vad hon egentligen
mest av allt vill som det verkar vara , är att få
vara med sin mamma.

Sjukt

Respect

Posted on: 2007/3/12 20:01

Anonym
När pengar består av siffror istället för sedlar, när allt styrs av microchip, lön, skatt och utgifter. Utgifter genom en scaning på en kroppsdel, kanske genom sensorer i affärer vid ut och ingången. Inga kassor, bara Hämta och Gå.

Hur långt skulle jag vara beredd att gå?

Om de verkligen införde detta nu inom en 10 års period, skulle jag offra utbildning, jobb, inkomst och bostad för att inte bli chippad…..

Vad skulle du göra?

Tänk om!
De som nu blir registrerade, inte får något chip! Eller folk som protesterar mot det! Tänk om chippet blir globalt? Eller när det bli globalt.......

Anonym
Om eliten bara utgår från finansiella vinster så är ju det rimligt att tro:

Att bromsmedicin är en större penningmaskin än botemedel.
Att heroin är mer attraktivt än guld

Anonym
Varför kan vi inte skapa en modell av en människa om vi är så självklara?
En modell som består av känslor och sinnen?
Är det för att vi är så komplexa och obegripligt unika?
Kan vi då döma andra efter beteende om vi inte ens känner oss själva?
Hur kan vi helt plötsligt påstå oss veta sanningen?

Anonym
Där har alltid funnits en aning,,,,, det fattades något från den information som delades ut till mig under min uppväxt.

Vad

Formad till att Arbeta istället för att leva livet

Varför har vi blivit förda bakom ljuset
Vem kom på idén
Vart började det
Hur blir vi förda bakom ljuset
Vilka metoder
Hur beter vi oss som människor
Hur lättlurade är vi
Vad är sanningen
Skulle sanningen befria eller förvärra för oss

Hur ska jag förklara det på en mening så att en sovande själ vaknar

Symboliken, konspirationen, lögnerna, sällskapen, politiken och ekonomin i en mening.

Det är ungefär den uppmärksamheten som man hinner få innan informationen förnekas….

En mening….

Hör du mig, ser du mig

Vad är sanningen? Skulle jag acceptera den om det innebar att livet tog slut efter döden, hur skulle jag leva med en sådan vetskap...

Leva eller låta det förfalla.

Har de bedövat våra sinnen med religion, produkter, krig, politik, lögner och vetenskap
Vill de skapa kaos
Vilka är de
Kommer vi att sättas på prov

9-11 kom som en långsam örfil i slow motion.

- Fattar ni inte! Vi måste avslöja 9-11 istället för symboler och ondska!

Antar att det var ren frustration, nu har dock dörrarna öppnat sig lite mer.
Förhoppningsvis står dörrarna vidöppna inom en snar framtid.

Svaren på de flesta frågor har börjat forma sig…..

Tack alla på vaken, det var ett bra startskott.

Livet.

See User information
Quote:

Dubbelmoral wrote:
[...]

Vem kom på idén
Vart började det

[...]

Har de bedövat våra sinnen med religion, produkter, krig, politik, lögner och vetenskap
Vill de skapa kaos
Vilka är de

[...]

Det borde inte behöva vara några som helst oklarheter eller frågor kring det längre... jag har postat kring det i 112 inlägg.

En fråga, kan man fortsätta att lura sig själv och tro att man inte förstår? Jag tror en av de stor fällorna som kommer via science och programmering, och vår karma... är: "det går inte att förstå..."

Ser man på ditt inlägg så skriver du upprepat "de" - du avser att det är andra som gjort dig något, att det är de dumma därute som gör oss illa - som är orsaken till att det är som det är.

Tänker du nu inte att det är DU som är upphovet till ditt öde, inte att det finns andliga principer, ingen orsak/verkan och karma?

Isåfall, kommer du inte att fortsatt (alltid) att vara frågande - och lurad av dig SJÄLV.

Hur tänker du kring det med Devolution?

Är inte det NYCKELN - vad finns mer att behöva veta...

Så dina fyra första frågor - det är du (och jag) som avvikit från det som gällt på den nivån vi först skapats inom - det är fallet nedåt - DEVOLUTION - jag kan fortsätta att upprepa det - det är det som det med maya, 2012 osv handlar om!!! - det verkar ärligt talat som vakenfolk mest vill peka mot andra därute, fördriva tid med att se på konspirationer och sova, istället för att ta eget ansvar och inse att de kanske egentligen vet.

"9-11 kom som en långsam örfil i slow motion." ...

Men har händelsen fått någon effekt... - det hjälper inte att ta emot örfilar och sedan studera hur utdelaren är beskaffad... om det inte fösrtås att det där var bara en chans att se på vad man själv håller på med, varför man är här nu, och får uppleva detta - då har den (udelaren, som bara är den yttre manifestationen av faktorer som man själv bidragit till - är upphov till) verkligen lyckats - det de bakomliggande krafterna, det gamla kosmos "gudar", vill är att man ska peka på det yttre och hålla på med det -det är sättet att inte titta inom sig... att inte höja sin nivå - var tar man vägen då när "det" når denna nivån, detta tidsrum, oavsett hur och när det kommer att te sig, 2012 eller hur förlopp än kommer att bli?

-----

Ur Zhuan Falun:

[...]But at the same time, these lives have community-like social relationships, and during social interactions among the group, some become bad and so they drop down. And at that level they again can’t stay there, and they become even worse, so they drop another level, and they drop, and drop, and drop, and finally they drop to this level of ordinary people. When they get to this level people are supposed to be destroyed, eliminated. But out of their great compassion, the Great Enlightened Beings purposely created this dimension of our human world.[...]
------

Ett litet utdrag ur Zhuan Falun kapitel 5:

"[...] At present, the entire universe has already undergone a great change. Whenever such a change takes place, all lives in the whole universe will be completely destroyed and lie in ruins. Every time this situation occurs, the characteristic and all the matter inside the previous universe must be blown up. Usually, all lives will be killed from the explosion. Yet not everyone has been wiped out from the blast each time. After the new universe is reconstructed by the great enlightened beings at an extremely high level, there are still some that survive the explosion. The great enlightened beings build the universe according to their own characteristics and standards. Therefore, it has a different characteristic from that of the previous universe.

Those who have survived the explosion will continue to hold onto the previous characteristic and principles to do things in this universe. The newly constructed universe will observe the characteristics and principles of that new universe in its operation. Thus, those who escaped the explosion have become the demons that interfere with the principles of the universe. [...]"
------

Från Essentials for Further Advancement:http://www.falundafa.org/book/eng/pdf/jjyz_en.pdf

Remaking Mankind

The reality known by human beings is an illusion created by their ignorant view of history’s development and by the empirical sciences. It is not the true manifestation of the great reality within the universe. Furthermore, the genuine reality is bound to bring about a new science and a new understanding. The laws and principles of the universe will appear again in the human world.

Human selfishness, greed, stupidity, and ignorance are interwoven with the goodness inherent in human nature, and humans are unknowingly creating everything they will have to bear; this is currently swallowing up society. Numerous social problems of various sorts are surfacing in the world and crises lurk everywhere. Yet humans do not know to find the causes within their own nature. After the degeneration of morality, humans are unable to see that the terrible human heart is the poisonous root of social problems, and so they always foolishly try to find the way out in social phenomena. As a result, human beings never realize that all the so-called “ways out” that they create for themselves are precisely them sealing themselves off. As such, there are even fewer ways out, and the new problems that follow are even worse. Thus, with much difficulty humans again find a tiny space and take new measures, thereby closing this remaining bit of space once again. As this repeats itself over a period of time, there is no room left and they can no longer find a way out, nor can they see the truth beyond the enclosed space. Human beings begin to suffer from all that they have created for themselves. This is the final way in which the universe eliminates lives.

The Lord of Buddhas, whose mercy is incredibly immense, has left the Buddha Fa to human beings. The universe is giving humans another opportunity, allowing the mighty Buddha Fa once again to reveal the universe’s actual reality to the human world, to wash away all filth and ignorance, and to use human language to recapture its brilliance and splendor. May you cherish it! The Buddha Fa is right in front of you.

Li Hongzhi
September 28, 1996

------
Ur Zhuan Falun:

We have said that no matter how much human moral values have changed, this characteristic of the universe, Zhen-Shan-Ren, will forever remain unchanged. If someone says that you are good, you may not really be good. If someone says that you are bad, you may not really be bad. This is because the criteria that evaluate good and bad are distorted. Only one who complies with this characteristic of the universe is a good person. It is the sole criterion which determines a good or bad person, and it is recognized by the universe. Although great changes have taken place in human society, human moral values have declined tremendously. Human morality is deteriorating daily, and profits have become the sole motivation. Yet changes in the universe do not occur according to changes in humankind. As a practitioner, one cannot conduct oneself based on the standard of everyday people. It is not permitted if you go do things simply because everyday people consider them right. When everyday people say that it is good, it may not be good. When everyday people say that it is bad, it may not be bad, either. In this time when the moral values are distorted, if you tell someone that he is doing something bad, he will not believe it! As a practitioner, one must assess things with the characteristic of the universe. Only then can one distinguish what is genuinely good and what is truly bad.

Posted on: 2007/3/13 16:47

Edited by novax on 2007/3/13 17:25:07

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
9/11 gjorde de bort sig, det är på 9/11 det går att sätta åt dem med.

Anonym
Quote:

novax wrote:
Quote:

Dubbelmoral wrote:
[...]

Vem kom på idén
Vart började det

[...]

Vill de skapa kaos
Vilka är de

[...]

Det borde inte behöva vara några som helst oklarheter eller frågor kring det längre... jag har postat kring det i 112 inlägg.

En fråga, kan man fortsätta att lura sig själv och tro att man inte förstår? Jag tror en av de stor fällorna som kommer via science och programmering, och vår karma... är: "det går inte att förstå..."

Ser man på ditt inlägg så skriver du upprepat "de" - du avser att det är andra som gjort dig något, att det är de dumma därute som gör oss illa - som är orsaken till att det är som det är.

Tänker du nu inte att det är DU som är upphovet till ditt öde, inte att det finns andliga principer, ingen orsak/verkan och karma?

Isåfall, kommer du inte att fortsatt (alltid) att vara frågande - och lurad av dig SJÄLV.

Så dina fyra första frågor - det är du (och jag) som avvikit från det som gällt på den nivån vi först skapats inom - det är fallet nedåt - DEVOLUTION - jag kan fortsätta att upprepa det - det är det som det med maya, 2012 osv handlar om!!! - det verkar ärligt talat som vakenfolk mest vill peka mot andra därute, fördriva tid med att se på konspirationer och sova, istället för att ta eget ansvar och inse att de kanske egentligen vet.

Men har händelsen fått någon effekt... - det hjälper inte att ta emot örfilar och sedan studera hur utdelaren är beskaffad... om det inte fösrtås att det där var bara en chans att se på vad man själv håller på med, varför man är här nu, och får uppleva detta - då har den (udelaren, som bara är den yttre manifestationen av faktorer som man själv bidragit till - är upphov till) verkligen lyckats - det de bakomliggande krafterna, det gamla kosmos "gudar", vill är att man ska peka på det yttre och hålla på med det -det är sättet att inte titta inom sig... att inte höja sin nivå - var tar man vägen då när "det" når denna nivån, detta tidsrum, oavsett hur och när det kommer att te sig, 2012 eller hur förlopp än kommer att bli?

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=38000#forumpost38000
-----

Ur Zhuan Falun:

[...]But at the same time, these lives have community-like social relationships, and during social interactions among the group, some become bad and so they drop down. And at that level they again can’t stay there, and they become even worse, so they drop another level, and they drop, and drop, and drop, and finally they drop to this level of ordinary people. When they get to this level people are supposed to be destroyed, eliminated. But out of their great compassion, the Great Enlightened Beings purposely created this dimension of our human world.[...]
------

"[...] At present, the entire universe has already undergone a great change. Whenever such a change takes place, all lives in the whole universe will be completely destroyed and lie in ruins. Every time this situation occurs, the characteristic and all the matter inside the previous universe must be blown up. Usually, all lives will be killed from the explosion. Yet not everyone has been wiped out from the blast each time. After the new universe is reconstructed by the great enlightened beings at an extremely high level, there are still some that survive the explosion. The great enlightened beings build the universe according to their own characteristics and standards. Therefore, it has a different characteristic from that of the previous universe.

Those who have survived the explosion will continue to hold onto the previous characteristic and principles to do things in this universe. The newly constructed universe will observe the characteristics and principles of that new universe in its operation. Thus, those who escaped the explosion have become the demons that interfere with the principles of the universe. [...]"
------

Från Essentials for Further Advancement:http://www.falundafa.org/book/eng/pdf/jjyz_en.pdf

Remaking Mankind

The reality known by human beings is an illusion created by their ignorant view of history’s development and by the empirical sciences. It is not the true manifestation of the great reality within the universe. Furthermore, the genuine reality is bound to bring about a new science and a new understanding. The laws and principles of the universe will appear again in the human world.

Human selfishness, greed, stupidity, and ignorance are interwoven with the goodness inherent in human nature, and humans are unknowingly creating everything they will have to bear; this is currently swallowing up society. Numerous social problems of various sorts are surfacing in the world and crises lurk everywhere. Yet humans do not know to find the causes within their own nature. After the degeneration of morality, humans are unable to see that the terrible human heart is the poisonous root of social problems, and so they always foolishly try to find the way out in social phenomena. As a result, human beings never realize that all the so-called “ways out” that they create for themselves are precisely them sealing themselves off. As such, there are even fewer ways out, and the new problems that follow are even worse. Thus, with much difficulty humans again find a tiny space and take new measures, thereby closing this remaining bit of space once again. As this repeats itself over a period of time, there is no room left and they can no longer find a way out, nor can they see the truth beyond the enclosed space. Human beings begin to suffer from all that they have created for themselves. This is the final way in which the universe eliminates lives.

The Lord of Buddhas, whose mercy is incredibly immense, has left the Buddha Fa to human beings. The universe is giving humans another opportunity, allowing the mighty Buddha Fa once again to reveal the universe’s actual reality to the human world, to wash away all filth and ignorance, and to use human language to recapture its brilliance and splendor. May you cherish it! The Buddha Fa is right in front of you.

Li Hongzhi
September 28, 1996

------
Ur Zhuan Falun:

We have said that no matter how much human moral values have changed, this characteristic of the universe, Zhen-Shan-Ren, will forever remain unchanged. If someone says that you are good, you may not really be good. If someone says that you are bad, you may not really be bad. This is because the criteria that evaluate good and bad are distorted. Only one who complies with this characteristic of the universe is a good person. It is the sole criterion which determines a good or bad person, and it is recognized by the universe. Although great changes have taken place in human society, human moral values have declined tremendously. Human morality is deteriorating daily, and profits have become the sole motivation. Yet changes in the universe do not occur according to changes in humankind. As a practitioner, one cannot conduct oneself based on the standard of everyday people. It is not permitted if you go do things simply because everyday people consider them right. When everyday people say that it is good, it may not be good. When everyday people say that it is bad, it may not be bad, either. In this time when the moral values are distorted, if you tell someone that he is doing something bad, he will not believe it! As a practitioner, one must assess things with the characteristic of the universe. Only then can one distinguish what is genuinely good and what is truly bad.

Inlägget handlade mer om tankar och frågor till mig själv. Jag sökte inga svar från någon på forumet som en uppenbarelse. Det var mer en sammanfattning och ett tack, till bla dig för att ni sprider information, som i sin tur har lett till vissa slutsatser och funderingar. Det var tex inga frågetecken på mina frågor och tråden handlar om tankar.
Om jag ville ha ett svar på ”de” så hade jag förmodligen formulerat den på en tråd som diskuterar ämnet.

Du har din syn på universum och mänskligheten, du har gjort dina slutsatser genom text och informationsflödet, förmodligen tolkar jag samma information på ett annat sätt, eftersom frågorna består av miljarder frågor.
Det blir svårare att vara mottaglig för din information när du tycker jag har fel och du har rätt. Helt säkert är det att det ofta är så också, men även tillfällen när det inte är så.

Vi har alla olika upplevelser och intryck till samma information som vi läser i text. För mig har alltid upplevelsen blivit en annan när jag upplever det som en händelse. Som att resa, vinna/tjäna pengar eller att ta ett fallskärmshopp, upplevelsen blir en annan än texten om hur det känns att falla fritt. Förstår du? Där finns miljontals händelser som du läser i text men som du inte har upplevt. Därför har jag svårt att dra samma slutsatts som du, eftersom intrycken skiljer sig vid händelse.

Även du vaknade upp till den informationen som du har vaknat till, du kan inte förvänta dig att andra människor ska inse samma sak som du av samma information.

Dina uttryck som, new age svammel mm får mig bara att klicka vidare till en annan tråd. Vill du informera eller hävda dig bättre än mig? Hur fort tror du att jag tappar intresset när du säger att jag lurar mig själv, tror du att du ens sjunker in som trovärdig, trevlig och öppen människa?

Nu när du ändå har tryckt ner mig och dömt mig för att inte förändra det som håller på att hända i världen genom att endast studera konspirationer. Så vore det intressant att få en redovisning av ditt eget arbete på hur du engagerar dig och jobbar aktivt på att förändra istället för bara studera konspirationer? Jag vill inte döma dig av den informationen som inte finns här, det är dumt att gissa eftersom jag inte känner dig, vi har inte ens pressenterat oss för varandra. Varsågod och lyft dig till skyarna med rättfärdig information om dig själv.

See User information
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Quote:

novax wrote:
Quote:

Dubbelmoral wrote:
[...]

Vem kom på idén
Vart började det

[...]

Vill de skapa kaos
Vilka är de

[...]

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=38000#forumpost38000
-----

Ur Zhuan Falun:

------

------

Remaking Mankind

Li Hongzhi
September 28, 1996

------
Ur Zhuan Falun:

Inlägget handlade mer om tankar och frågor till mig själv. Jag sökte inga svar från någon på forumet som en uppenbarelse. Det var mer en sammanfattning och ett tack, till bla dig för att ni sprider information, som i sin tur har lett till vissa slutsatser och funderingar. Det var tex inga frågetecken på mina frågor och tråden handlar om tankar.
Om jag ville ha ett svar på ”de” så hade jag förmodligen formulerat den på en tråd som diskuterar ämnet.

Du har din syn på universum och mänskligheten, du har gjort dina slutsatser genom text och informationsflödet, förmodligen tolkar jag samma information på ett annat sätt, eftersom frågorna består av miljarder frågor.
Det blir svårare att vara mottaglig för din information när du tycker jag har fel och du har rätt. Helt säkert är det att det ofta är så också, men även tillfällen när det inte är så.

Vi har alla olika upplevelser och intryck till samma information som vi läser i text. För mig har alltid upplevelsen blivit en annan när jag upplever det som en händelse. Som att resa, vinna/tjäna pengar eller att ta ett fallskärmshopp, upplevelsen blir en annan än texten om hur det känns att falla fritt. Förstår du? Där finns miljontals händelser som du läser i text men som du inte har upplevt. Därför har jag svårt att dra samma slutsatts som du, eftersom intrycken skiljer sig vid händelse.

Även du vaknade upp till den informationen som du har vaknat till, du kan inte förvänta dig att andra människor ska inse samma sak som du av samma information.

Dina uttryck som, new age svammel mm får mig bara att klicka vidare till en annan tråd. Vill du informera eller hävda dig bättre än mig? Hur fort tror du att jag tappar intresset när du säger att jag lurar mig själv, tror du att du ens sjunker in som trovärdig, trevlig och öppen människa?

Nu när du ändå har tryckt ner mig och dömt mig för att inte förändra det som håller på att hända i världen genom att endast studera konspirationer. Så vore det intressant att få en redovisning av ditt eget arbete på hur du engagerar dig och jobbar aktivt på att förändra istället för bara studera konspirationer? Jag vill inte döma dig av den informationen som inte finns här, det är dumt att gissa eftersom jag inte känner dig, vi har inte ens pressenterat oss för varandra. Varsågod och lyft dig till skyarna med rättfärdig information om dig själv.

ok, jag förstår mer nu din avsikt... ser vad du skriver... jag ser inte på ordet döma som du, jag har skrivt om det förr...

Du fråga om hur jag engagerar mig och jobbar aktivt osv, vill ha en redovisning... men du säger inget om vad du själv gör

Om du tänker på vad jag ooofta skriver om - det är ju att man förändrar det därute genom att förändra en själv - jag kan till och med säga att det är ju det som visas i mit inlägg som du svarade på - det som jag nu svarar på. Så, så svårt är det nog nu för tiden - att läser man något så är det väldigt svårt att ta till sig vad man säger.

Jag tror vi är förstörda och programmerade av fallet, vår degenerering - därför har vi i labyrinten också miljarder böcker info, läror osv osv - och det är bara ord, ingen substans och sanning och vi har blivit sådana att vi låter det passera igenom oss och låter det färga oss - men vi är inte medvetna om det, vet inte vad vi läst...

Inte konstigt att "människor" hela tiden tar in nya schlagertjosan på tv som om det vore nytt och fräscht, när det bara är samma soppa.

Så jag kultiverar, det är därför jag är här. Lägger ned tid på Kina-relaterada projekt på olika håll, och olika webbsajter kring mänskliga rättigheter mm. Som du ser så angagerar jag mig också på vaken.se.

Som jag sagt så är denna nivån speciellt skapad, jag lägger inte ut texten om det direkt nu... jag har gjort det måååånga gånger - då får man fundera på varför den är det- jag har skrivit om det också - detta framgår även om man har "turen" att stöta på det när man är inom newage-grejer. Jag har gett texter om det, även från historien. Det är garanterat och helt solklart att samsara har skapats då... så vi idag har en chans/möjlighet att kultivera oss, räddas - jag säger igen att man bör fundera på varför detta är ett ständigt upprepat begrepp inom ursprungliga religioner och andlighet/kultivering.

Jag har sagt mycket kring det här, som Ariadne osv - pyramid - en tråd leder ändå hem/till toppen, eller hur man ska se det. De kan inte vara svårt att om man bara vill lägga programmeringar och förutfattade "åsikter" genom karma och förutbestämda tankar... åt sidan... se de enkla principerna - att det är en Väg som då ges i vår tid. Varför skulle annars denna nivån fängelset/samsara/karantänen/den trefaldiga världen skapats... - där man inte har kunnat ta sig ur - därför heter det ju ett fängelse... - om det inte då "det" når detta tidsrum/denna "plats" gavs en Väg till räddning - varför skulle skapande gudar göra något sådant som att skapa denna "räddningsstation". Jag har i tidigare inlägg gett många länkar/hinst/texter som i historien visar på meningen med att vi är här i denna speciella tid.

Li Hongzhi
September 28, 1996

Om man kollar upp kring det man skriver om så är det fruktbart, annars är det bara åsikter istället för en EGEN uppfattning och förståelse, även vad gäller Cremos audiosar där han tar upp Devolution. Annars kan vi se på konspirationsvideos och ha poseiaftnar - klockan är ju inte allas en halv minut i tolv eller så...

De "intresserade" kan ha nytta av att läsa en del av texterna som denna fil har länkar till http://esnips.com/doc/c2437d77-4392-4 ... 49fc/Maya-Hopi-prophecy-5

Posted on: 2007/3/13 17:58

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Förhoppningsvis förstår vi varandra på ett eller annat sätt.

Som jag ser på ”döma” i detta sammanhang, så är det att man beskriver och målar upp en bild av en annan människa, på både gott och ont. Man kan döma en annan människa efter stavning, utseende, kön, åsikter och mycket mer. Upplevelsen och intrycket blir förmodligen en helt annan vid ett personligt möte. Men förmodligen så har du en annan syn på ”döma”
Ska jag rätta mig efter dig eller du efter mig? Eller ska vi låta respekten flöda för olika synsätt?

Du skriver ofta väldigt kloka saker och du verkar vara påläst om mycket, jag är övertygad om att jag har mycket att lära av dig och alla andra här på forumet. Oavsett. så blir inte lärdomen och upplevelsen den samma som presentatörens när ja läser om det, eller upplever informationen vid en händelse.

En del trådar innehåller så mycket information att det skulle ta flera dagar att gå igenom. En del information sätter man sig in i mer än annat, det beror på vad som intresserar en själv, jag har inte tid, lust eller ork att gå igenom 100 länkar som inte tilltalar mig, precis som flera här vänder på klacken vid så här långa inlägg. Men jag snappar även upp annan information med tiden, sakta men säkert blir jag mottaglig för andra frågor och svar som normalt inte intresserar mig.

Vad är sanningen för mig och vad är den för dig? Olika bakgrunder, information och lärdomar förutsätter slutsatsen för var och en. För dig kan en viss information betyda en självklarhet, medan den är tvärt om för mig. För mig handlar det om ett otroligt komplext system, som tar oss till unika slutsatser. Slutsatser som skolan inte lärde oss att hantera. ett komplext system som resulterar i känslor och handlingar…

En apelsin smakar apelsin, men vad är det som gör att vi känner nästan samma smak med olika upplevelser och känslor kring smaken? Alla har vi olika bilder av minnen som dyker upp, olika uppfattningar om smak och konsistens.
Uppfattningarna skiljer sig mycket när man diskuterar om samma ämnen, den ena kan tala om smaken, medan den andra talar om känslan, utan att vi förstår varandra fast vi talar om samma sak. Det händer ofta på ett forum inom alla ämnen.

Jag funderar på en universal medvetenhet som har en eller flera meningar. Något står bakom och styr systemet medvetet. Det är för fantastiskt för att vara en slump, det känns som att vi blir styrda av en undermedvetenhet som redan vet svaret, och som omedvetet vidareutvecklar oss.

Jag förändrar mig själv hela tiden, till det bättre och sämre. Jag vill inte vara perfekt eftersom det skulle svika min längtan av att bli bättre

För att jag ska kunna ta saker så självklart som du gör, så måste jag veta mer om mig själv. Vad är drömmar, drömmar när vi sover menar jag..
Tankar? Jag kan resa med min tanke till solen och tillbaks. Jag kan smaka på en apelsin samtidigt som minnet av apelsinklyftor, som min mor serverade till frukost dyker upp.
Samspelet mellan alla kroppens organ som styrs av signaler? Hur kan kroppen läka ett skavsår av sig själv? Hjärnan registrerar såret och startar kroppens läkningsprocess. Är inte det fantastiskt att kroppen tar flera beslut utan att fråga dig? Den utför ett otroligt komplex handlig som vi sällan ifrågasätter, utan vi tar det som vilken naturlig sak som helst.

Hur kan minnet vara så perfekt och samtidigt så stort, gamla minnen som man trodde att man hade glömt men som får nytt liv av en liknande händelse.

Samspelet i rymden, styrs den av en slump eller finns där ett mål? Är vi betydelsefulla varelser i universum där vårat öde styr sanningen? Eller är sanningen ett mänskligt begrepp? Ett begrepp som ger oss förhoppningar om livet efter döden?

Jag ställer mig ofta frågor om livet och döden. Har karma med saken att göra? Belönar vi oss i tron på ett liv efter detta, varför uppstod tanken om livet efter döden? Var det religionen som har skapat det tanken, vem skapade religionen? Och varför? Var det för att undanhålla sanningen? Vad är sanningen. Är det om livet? Lev nu, det finns inget nästa, eller tvärt om?

Om mänsklighetens mening är så enkel så skulle jag vilja ha svar på enkla saker om drömmar, tankar, hjärnan, organen, sinnen, universum och mycket mer. Om de är så självklara så borde det inte vara så komplicerat att förklara. Jag tror framförallt att du och jag inte ens skulle föra denna diskussion om vi redan visste svaren på oss själva. Eller över huvud taget någon diskussion om vi inte hela tiden strävar efter ny information som kanske kan ge oss bekräftelse.

Jag har haft några få sanndrömmar som nästan har fått mig att trilla baklänges. Den senaste gången så hittade jag en nyckel som jag har letat efter flera ggr. När jag vaknade, så det första jag gjorde var att titta i den byrå som jag redan titta i 2 ggr. När jag såg den så kunde jag inte tro att det var sant! Det som förbluffade mig, det var just känslan av att jag inte trodde att det var sant, det var just det jag drömde om, känslan av att hitta den
Det finns säkert en naturlig förklaring till händelsen, men hur ska jag själv greppa den förklaringen när det handlar om en händelse som utspelade sig i min hjärna.

Här om dagen fick jag en känsla av att jag var Georg Bush. Känslan kom när jag såg olika klipp på YouTube som folk hade lagt ut om Maya pyramiderna, helt vanliga turist klipp.

Jag befann mig vid ett tempel hos Maya indianerna, närmare bestämt de två väggarna som påstås vara uppbyggda för att skapa akustik och eko (vet inte namnet på monumentet) och känslan som kom över mig var att. Jag (som Georg W Bush) visste hemligheten bakom monumenten och meningen med dem, medan jag studerade arkitekturen. 2 dagar senare så läser jag om att han har varit där just på denna dag. Varför gjorde jag den kopplingen? Det är sannolikt bara ett sammanträffande av något slag och absolut inget onaturligt med det.
Förmodligen betyder det ingenting eller så kanske det fanns ett samband av att han var där? Jag har inte den blekaste aning, men jag utförde tanken….

Jag tycker att det är fascinerande att pyramider har en gemensam röd tråd, trots att de förmodligen inte var medvetna om att samma sak pågick på andra sidan jorden. Egypten Ankor och Maya har många saker gemensamt. Kanske kunde de resa och kommunicera med varandra, eller så kanske där fanns ett annat medvetande och en kommunikation på ett högre plan? Frågorna och svaren varierar mellan tusentals teorier, så vilken ska man tro på i detta otroliga informationsflöde som utspelar sig just nu? Är det dina teorier?

Jag såg ett reportage om en kvinna som hade fått en operation som gjorde hennes syn till ett omänskligt fenomen (på svt) Hon kunde läsa en registreringsskyllt på flera hundra meters avstånd, hon kunde läsa menyn till en restaurang från andra sidan gatan!

Vi har upptäckt DNA, vi klonar och vi har idag en otroligt avancerad teknik som har upptäckt detta, som samtidigt vidareutvecklar det. Vad mer kan vi blanda in i den mäskliga genen? Kan vi skapa en supermänniska? En supermänniska som kan resa genom rymden? Har det redan hänt, är vi ett resultat av en placering här på jorden? Eller kommer vi verkligen från apan?

Vem skulle tro på trådlös teknologi för 50 år sedan? Ett kommunikationssystem som täcker den globala världen? Vad har hänt de senaste 100 åren!

Jag minns en dag när jag var väldig liten. Kanske 3 år. Jag svävade ner och valde ut denna kropp som jag är i nu. Jag minns att den första uppgiften var att ta reda på vem min mor var. Vid det ögonblicket befann jag mig på dagis, någon förklarade för mig att mamma kommer och hämtar mig efter jobbet. Känslan var så stark den dagen, jag förstod helt fullt ut att jag var tvungen att vänta på att hon skulle hämta mig innan jag kunde slappna av. Jag minns det så väl, mina förväntningar om henne var så stark och klar. När hon kom så försvann hela den klara känslan som en bekräftelse på att det är henne som jag ska lita på. Är det bara en dröm, känsla eller verklighet, kanske är det min fantasi. Jag vet inte.....

Jag är övertygad om att vi alla har upplevelser och känslor som kan betraktas som onormalt i jämförelse med vetenskap och fysik. Men genom att våga uttrycka sina upplevelser och inre tankar, så tror jag att vi sakta kan börja förstå varandra fullt ut.

Människan består av kött och blod som skapar känslor och intryck genom signaler som rusar genom kroppen. Bygg något liknande av materia och jag kanske kan förstå oss bättre.

Jag upplever att vi tala om en kreation och om oss själva som en intelligent varelse när vi inte ens själva kan förstå det fullt ut, vi tar det som en naturlig sak, utan att vi vet vad naturligt är för något jämfört med universum. Vi utgår hela tiden av oss själva och vad våran intelligens klarar av att behärska. Våran orienteringsförmåga består av upp och ner, fram och tillbaks med hjälp av polerna och gravitationen. Hur ser det ut där ute. Kan vi dra slutsatser från våra egna centrala punkter som för oss framåt? Vad är orienteringspunkten där ute?

Bara att vi kan kommunicera genom ett bibliotek bestående av bokstäver och ljud, kan jag finna som en fantastisk sak. Stämband som är skapta för att kunna skapa vibrationer som i sin tur skapar ljud. Ljud och vibrationer som vi kan tolka på tusen olika sätt. Sorg, glädje, minnen, hat, kärlek, skräck och mycket mer.

Fantasier! Om jag säger lera på en köksbänk! Så kopplar du det till den köksbänken som du ser varje dag, och skapar en bild utifrån det. Du vet exakt hur din bänk med lera skulle se ut, men försök att ge mig samma bild och uppfattning om den utan att jag tänker på min bild av en annan köksbänk. Det är förmodligen din fantasi som styr din unika bild och slutsats av bänkens utseende.
Om var och en har fantasier, varför är vi då så rädda för att uttrycka dem? Är det inte normalt att ha fantasier utan att behöva bli betraktad som udda eller konstiga. Fantasier saknar begränsningar, varför vill då människan begränsa sig själva genom att inte tala och uttrycka dessa saker?

Tiden?
Ljuset?
Starten?
Slutet?
Är det självklart för er som vet sanningen?

Om vi inte förstår oss själva. Hur kan vi då dra så många slutsatser om sanningen som vi gör?

Bara tankar….
Pust……

Tack för länken , jag är säker på att den kommer till nytta en dag.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper