Vakencorner
|
Re: Revelations of an Insider
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Mer till Lorax m fl...: Insider skrev ju "penetates everything" och "rules over everything". Alltså, det är det är universums egenskap, tråden som Theseus skulle följa - det man försöker assimilera sig till för att bli en bättre människa, det är det som är kultivering - för det är ju så, som jag sagt 100 gånger, för att man avviker från denna egenskap/kriterie = Lag, som man faller nedåt. Alla fattar detta, det är lika lätt att fatta som 1 + 1- det som inte vill vi ska fatta, är just sådana faktorer i oss, som inte är enligt vår sanna natur, det är inte vi själva... utan mostånd - det är karma som styr oss till att inte låtsas fatta, inte se, inte förstå, och argumentera, etc. För om man börjar kultivera, så sticker man ju, karman/fordringsägarna vill ha betalt, de vill inte att man ska återvända - därför är det så svårt, så vissa biter sig fast i vad de tror är deras egna rationella tankar. Jag postade för länge sedan: "Konfucius "påtalade" kontinuerligt att the Law penetrerar alla nivåer av kosmos - det är Fa. Så man skulle kultivera, assimilera sig till Tao, söka Tao, Vägen - för det är EN law - en sanning/universum egenskap, eller hur man nu vill se det. Så han sa tex inte att man tex skulle följa Ren, alltså vara tålmodig/uthållig etc - utan man skulle assimilera sig till, söka, följa det innersta i universum. hela här: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... SC&type=&mode=0&start=110 Det finns bra info kring många saker i den tråden, ser jag nu... som mycket var om månen, kultivering och annat, rekommenderas: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... =ASC&type=&mode=0&start=0
Posted on: 2007/10/19 22:58
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tror att teorier om DIVINE LAW, Rätt/Fel mm är ett säkert sätt att vara kvar i labyrinten.
Sök nuet istället. I nuet finns allt, där lämnas inget kvar. I nuet finns all teori, utan namn, utan form. Varför söka form för att nå längre bort från form? Jag vill dela med mig min övning till den som vill fördjupa sig i nuet: Känn efter vad som händer NU! Korta stunder, nu, nu, nu. Många gånger dagligen. Tills det händer automatiskt. Gör denna övning alltid. När du äter, sover, går, skriver, arbetar, älskar, mediterar. Börja på en gång, och övningen kommet att fördjupas mer och mer. Det krävs disiplin och styrka. Har du lust att gå den vägen? När du är i kontakt med nuet så kommer du känna hur du ska gå vidare själv. Nuet är ett optimalt tillstånd. Där är du focuserad, snabb, smart och vid god hälsa. När det inte är någonting som du verkligen vill tänka på så är Nuet det bästa ställe som du kan befinna dig på. Var varsam, egot försöker fortfarande byta riktning på din övning hela tiden. Följ bara det som har en kvalité av enkelhet och känns helt sant för dig. Frid.
Posted on: 2007/10/21 10:29
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
vad hände med "nya" vaken i "nuet"..
maggot är mer främlingsfientlig än någonsin efter han blev rånad.. när ska fuhrern ta tag i sina egna ord och försöka hålla dom..? nu kanske? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Lite kaka på kaka...
Om man hittar nuet, så kommer man till samma ställe som insidern menar Micro, de e så jag ser det. För att kunna koppla upp med "the Devine law", så måste man vara här och nu, allt annat är program som håller en i en annan tid o plats, än bara nu. Här kan man också dra isär det, så att det bli balancerat. Det positiva "nu" som finns, det goda nuet, i det finns positiva skapelser. I det negativa finns mörka/negativa. Lika mycket av varje och det blir balans. Vi måste finnas här, dom måste finnas här. Det går att skälla på dom, försöka väcka andra, skriva hatbrev till media mm, men vad hjälper det? Det enda som händer är att du glömmer dig själv, och varför du är här. Intellektet är det som räknar ut att aktivera sig imot det mörka, inte själen o du, ni har ett annat jobb! Försök o ta reda på vad det är. O det går som sagt inte o räkna ut det... IQ har inget med leken att göra. Försök inte hitta någon annan som skrivit rätt saker heller, det är endast du som kan jobba för dig själv, allt annat är orellevant. Du kommer heller inte vidare om du varit, "lazy on the job"... Puss o kram :) |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login