vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vad ateism för med sig i förlängningen >>> Kannibalism

See User information
När "människan" blir ateist - kanske via kommunismen>>>humanismen mm... och tror på att människan är något jordiskt/fysiskt enbart - ord som "utveckling" används då av ateismens avknoppningtrådar, såsom New Age-movement, finns i allt från Martinus till Antroposofi... de har ord såsom djurmänniska osv. En kvinna i artikeln säger om fostren "higher animal".

Tala om Devolution...

Hong Kong Reports Mainland Chinese Eating Infants
The Next Magazine
http://en.epochtimes.com/news/7-3-29/53482.html

Jag har förr samlat dessa länkarunder, med gruvliga bilder - en länk är borta nu - där såg man hur foster/bebisar grillades och var i soppa mm. Resten av fotona mm kan ses här:

http://www.china-intern.de/page/kpc-kannibalismus/1157578409.html
http://www.trosch.org/lif/cannibalism.html
http://www.heretical.com/cannibal/china.html

http://www.china-intern.de/page/kpc-kannibalismus.html

http://www.qikrux.com/thought_contagion.htm

Man kan läsa "Nio kommentarer om kommunistpartiet".
Kapitel 7 tar upp om kannibalism.

Denna award winning skrift från The Epoch Times har fram tills nu medfört att över 20 miljoner kineser har gjort sig av med "odjurets märke" - lämnat kommunistpartiet och dess förgreningar. Texten smugglas in i Kina - de som har lätt att resa utomlnads gör allt för att ta med sig den tillbaka - de som inte blivit för hjärntvättade av partiet.

Rekommenderad vakenläsning.

Se räknare en bit ned på sidan http://en.epochtimes.com

Posted on: 2007/3/30 19:55
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vad ateism för med sig i förlängningen >>> Kannibalism

See User information
Riktigt jävla vidrigt!
Jag såg liknande bilder för ett par år sedan. Visste inte hur vanligt det kunde vara då. Enligt dessa källor är det ganska utbrett verkar det.
Jag vet också att kineserna äter moderkakor som stärkande medicin. Jag känner en person vars far åt det när han var mycket sjuk. Det är kanske ett gränsfall till kannibalism också, men det är ju i alla fal något som ändå skulle bort från kroppen.
Undrar hur detta är kopplat till kommunismen? Den har ju ockulta rötter och är detta även någon slags offerrit? Eller har det grunden i någon sådan i alla fall?

Posted on: 2007/3/31 9:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Härär en färsk artikel som jag tycker är bra

http://www.epochtimes.se/articles/2007/03/31/11863.html

Den nämner kannibalism i Kina - annars kan man läsa "Nio kommenterar om kommunistpartiet", som jag gav adressen till - där får man det i sitt sammanhang.

Posted on: 2007/3/31 15:30

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Läste om detta också. Vidrigt. Har väl inget med ateism att göra dock, snarare bristen på människovärde i Kina.

Posted on: 2007/3/31 18:52
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

See User information
Quote:

Killawife wrote:
Läste om detta också. Vidrigt. Har väl inget med ateism att göra dock, snarare bristen på människovärde i Kina.

Det blir väl så att materia/kroppar inte vördas eftersom "människor" tappat bort sig själva, blivit ateister, inte förttår att vi är andliga varelser - att man då inte heller längre tror på gud/gudar/skapare. Som jag ser det så uppkommer det som beskrivs som ateism - sedan så finns det ju annat som kommer in på vägen i Devolution; ens dåligheter återspeglat i det yttre såsom andra som lever på ens kroppar, energier, och man kan tala om att detta är en form av offer osv.

Men roten bakåt handlar mycket anser jag om att vi sjunkit så djupt ned så vi vänt himlen/vårt högre jag/gud etc... ryggen, och kanske förnekar det, inte längre respekterar det sanna/högre - blivit vårt ego/besättelse. Är inte det ateism?

Posted on: 2007/3/31 19:41

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Jag kommer att tänka på vad Juri Lina pratade om på ett föredrag för nåt år sedan:

Han visade på de väldiga likheterna mellan Fimurarnas ritualer och Vodoo-kulturen i Afrika.

De har liknande fokusering på åkallande av olika "andar" och besättelse samt inriktning på blodsritualer samt "transhypnoser" som man även kan se vissa här på forumet hylla i form av intagandet av vissa halluciogena droger.

Posted on: 2007/4/2 16:23

Edited by bennybear on 2007/4/2 17:20:15

See User information
Quote:
Har väl inget med ateism att göra dock, snarare bristen på människovärde i Kina

Ja exakt, att ateism skulle göra folk till kannibaler är bland det dummaste jag nånsin hört. Jag är fan glad att sverige är så pass ateistiskt som det är.

Jag är ateist, tror inte på gud / gudar, men jag tror ändå på möjligheten att det finns en gud. Egentligen är alla agnostiker, på sätt och vis, även om de vill erkänna det eller inte, för alla människor vet att de kan ha fel vad gäller existensen av gud eller gudar.

Men hellre ateism än en massa religiöst andlighetsflum.

Posted on: 2007/4/2 19:56

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Quote:

seraphim wrote:
Quote:
Har väl inget med ateism att göra dock, snarare bristen på människovärde i Kina

Ja exakt, att ateism skulle göra folk till kannibaler är bland det dummaste jag nånsin hört. Jag är fan glad att sverige är så pass ateistiskt som det är.

Jag är ateist, tror inte på gud / gudar, men jag tror ändå på möjligheten att det finns en gud. Egentligen är alla agnostiker, på sätt och vis, även om de vill erkänna det eller inte, för alla människor vet att de kan ha fel vad gäller existensen av gud eller gudar.

Men hellre ateism än en massa religiöst andlighetsflum.

Nu skriver du utan att tänka dig för eller... du missar tyvärr de väldigt enkla små pusselbitarna helt - jag är förbryllad. Men tänk som du vill.

Läs gärna nio kommentarer om kommunistpartiet, eller hela kapitel 7 (till att börja med...) http://ninecommentaries.com/

Är det något ord som förklarar varför människor väljer egots väg, blir sina begär... blir kamptänkande, slåss med det yttre... så är det för att man släppt sin andliga förståelse, inte vet att man inte är av denna världen... inte tänker på att kosmos styrs av lagar, eller kalla det för principer, att det är en skkapare/gud/gudar osv - att man blivit ATEISTISK.
Du har helt fel seraphim.

Posted on: 2007/4/2 21:12

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper