Vakencorner
|
Re: Det var en gång...
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det är alien New Age-stuff - du verkar ganska entusiasmerad av sådant...(?).
I tex den första meningen så har "censurerat" bort några ord, den ska ju vara så här: In the beginning, this planet was created with a certain destiny path in mind. Its creators (the “elohim,” a group of vast, intelligent beings who combined forces to create this sector of reality) envisioned a rich environment where the planet's theme of “seeking harmony in diversity” could play out. Slutet: "Amen, Adonoy Sabayoth. We are the Hosts of Heaven." Vi bör komma bort från kanaliserat tjosan, annars bär vi sådant inom oss, i ryggsäcken. Vi rör till oss själva - det är det som de vill, alla "människor" blir röriga och förlorar sig.
Posted on: 2006/12/27 13:44
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ännu ett utvecklande inlägg från dej, eller nej jag menar er.
Du verkar komma i många namn.. schizofren? ;) Yes jag har klippt ner meddelandet och tagit ut det väsentliga så det ska bli lättare att läsa. Det jag koncentrerade mej på är att få fram budskapet i texten. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Är det så att du är ung och grön? Texten är ju från nittio-talet, och är bara en av "miljoner" av dessa newage-grejer som kom då. Det påminnner mycket om det med Sheldan Nidle och Galactic Beam osv. Enligt den kanaliserade smörjan som föregick denna text, så skulle de komma med sina spaceships och undsätta en del... samma tema som finns/fanns då kring Sheldan (han var ju i Stockholm på New Age-mässa och föreläste). Anders B Johansson tog hit honom + många andra, och Anders själv sålde pass för 10000 kr styck för att bli ambassadörer för dem - hur mycket har inte Anders fått flytta mellan Gbg och Sthlm på grund av saker som denna... Nu har du hittat en låda och tror kanske att det är fräscht, kanske SANNINGEN... men det ären skräphög. Här är den text du lade ut, tror jag, du skriver att du ville göra den mer lättläst, men det suddande du gjorde har väl inget med lätt/svårt att göra vad gäller att läsa? Där du tex lagt in (...) så står det bland annat: "The elohim are here...." - du vill ha ut "eget"... http://www.xploreheartlinks.com/opterra.htm Det kanaliserade budskapet som kom innan den texten du lade ut inleds med: "We have asked to speak with you today because a threshold has been reached and it is now time to begin the Harvest. We will begin the Harvest with a relatively small group of you and then will return for still more..." Samma tema som många kanaliserar från dåliga krafter - det blev inte så, precis som det inte blev så som Sheldan skrev/kanaliserade. Hans budskap var också så, de skulle komma... budskapen ändrades hela tiden, och det gavs massa orsaker som kosmiska förändringar/störningar etc. som gjorde att planer ändrades. Han inbjöds av Stjärnsund att få bo där... för det skulle ju hända massa saker, polskifte... Han försvann... hans syster försökte att fortsätta med veckobeseken på webben och att be om fortsatta ekonomiska bidrag... http://www.paoweb.com/bio.htm http://www.paoweb.com/ - hans syster har en länk där till höger om något, detta är deras sajt. Jag ser inte den första boken som jag köpte - den var intressant - för det är så att "de därute" vet att kosmos ska genomgå något, eller gör, därför finns tex namnet Galactic Beam - men de vet inte vad det är, vet inte att det är något mycket större an vad de inser, och att det görs utifrån. Den boken hette något med "You are becoming a Galactic Human". Anders flyttade då från Sthlm tillbaka till Sthlm... inte första vändan - annars finns det vanliga fängelser som kan nyttjas för geschäftbeägna. Allt det är New Age-stuff, och det charmar och lurar många, som här på vaken. Grundfelet är att de inte vet vad andlighet är, utan är inne i detta med UTVECKLING - det förstår inte att det som kosmos genomgår är för att det är att partiklar/varelser degenererar/avviker från universums kriterier, och att det som händer är att det blir som ett nytt kosmos - de som inte tänker efter själva går då på sådant som är felaktig Maya-tolkning, tror på Calleman/Lungold etc, luras av vissa saker som personer som Tsarion säger, som tex att Karma är bara en tanke i huvudet...det är mycket illa. Du tycker det var ett fantastiskt program på TV4 enligt denna tråd: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=25768#forumpost25768 Det är samma New Age-grejer med kanaliserat från aliens etc. Det är bra att lägga 10 år till på att "do our homework"... kolla upp mer om henne, hennes böcker, kolla upp om Mikael Ranerås, och Marina Munk etc - kolla vad det varit inne på, och fundera på vad som är att i oförstånd missleda andra. Denna texten enligt länken nedan... vem är den där "du" som du skriver om? Jag tycker det är bättre att skriva vad man själv har för förståelse, istället för att "dua", och gärna att man skriver att "man" kan titta på/läsa/fundera... eller något liknande - bara mina egna tankar nu... http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=25765#forumpost25765
Posted on: 2006/12/27 17:52
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Varför skriva så mycket? Det handlar väl om att sätta sig ner med benen i kors och händerna knäppta? Så att man inte kan skriva så mycket. Inte kan bre sig en smörgås. Istället tvingas till overksamhet för att uppleva något annat än upptagenhet av det ena och det andra. Bara inriktar sig på det ena. En enda verklighet. Allt hör ihop - är ett. Det begriper nästan alla! Men det räcker inte med att förstå. Man måste uppleva det. Och då behöver man meditera. Som vuxna så glömmer vi bort vikten av meditation. Vi jagar utbildningar, jobb, varor, kompisar, upplevelser av olika slag. Inget fel i det, men det kan bli för mycket av det goda. Det behövs lite motvikt. Det är ju "bara" att sätta sig ner med ben och armar i kors. Tyvärr så vill vi inte det. Vi fattar inte vikten av det! Det är dags att fler och fler fattar den här motvikten - meditationen - till allt annat som vi tycker är viktigt - men som lätt blir överviktigt - om vi inte har motvikten - meditationen.
![]() Men att meditera är en del av det hela - sen behöver man också söka sanningen i kärlekens namn. Ta reda på saker och ting. Lära sig! Förstå vilka som ligger bakom 911: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=25848#forumpost25848 Alex Jones har förstått i vissa stunder. Men det finns inte bara Alex Jones som begriper. Du kan själv förstå. Söka dig fram mellan olika texter. Dra dina egna slutsatser. Engagera dig. Försöka skapa ett Gott Nytt År! Fred i världen och frid i alla våras sinnen. Både inre och yttre. Hålla balansen! Stå och gå på bägge benen. Använda det tredje benet - balansbenet - meditationsbenet för att få lite motvikt till allt jagande runt mellan olika värderingar och föreställningar. ![]()
Posted on: 2006/12/27 18:12
|
|||
![]() Tao or Dao (道, Pinyin: Dào, pronounced "taů" or "daů") is a Chinese character meaning ‘Way’. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login